henke_250 0 Postad 15 Maj , 2012 Hej Varmvattenberedaren har gått sönder och har tagits bort ur vår sea ray av tidigare ägare. Nu känner vi att det vore skönt med varmvatten och undrar om någon vet om man måste sätta i orginal eller går det någon billigare variant? Det är en -96a konverterad till 230v Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berkan 4 Postad 15 Maj , 2012 Hej Det är klart det går med någonting annat, det finns Isotemp budget i 20 & 24 liters storlek! Jag tror den ena är långsmal och den andra kort&tjock. Ni kanske måste koppla in den direkt på landströmsanslutningen om det inte är omgjort hela vägen till panelen! Kolla Erlandssons brygga ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattematte 0 Postad 15 Maj , 2012 Håller med föregående talare. Kolla Erlandssons brygga, dem har rea på 20 & 24 liters för 1995:- en är lång smal och den andra är kort och tjock. Lycka till /Kapten Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henke_250 0 Postad 15 Maj , 2012 Tack för snabbt svar skall kolla era förslag. //Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freerole 0 Postad 15 Maj , 2012 Jag köpte en ny beredare på Ebay, samma som sitter orginalmonterad i Sea ray, för 3000:- inkl frakt. Det finns både 230v och 120v. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 15 Maj , 2012 Åhhh... Ett båtliv utan varmvattenberedare är som en lördagskväll utan chips o dippa, det går ju inte ens att föreställa sig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 15 Maj , 2012 Vad tror du att ditt bittra och till usel ironi kamoflerade inlägg tillför tråden? TS vill ha varmvatten. Vad har du för rätt att racka ned på TS för det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 15 Maj , 2012 Ja du, Spancox, ordet är fritt... också ditt. Tror att du helt missar poängen för ironin består i det helt omvända; dvs jag kan inte föreställa mig ett båtliv utan varmvatten och jag delar med hela mitt hjärta, med all min kärlek, respekt och förståelse trådskaparens vilja att, precis som vi, ha varmvatten ombord. Förresten, ditt komiska påhopp... vad handlar det om Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henke_250 0 Postad 15 Maj , 2012 Så så inte bli osams jag ska skaffa varmvatten. tack än en gång för ett stort engagemang. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 15 Maj , 2012 Ingen fara, jag är inte osams med någon... inte ens skatteverket. Lycka till med ditt montage och njut sedan av ditt varmvatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 16 Maj , 2012 Här är min rekomendation, satte själv in en 30 litare förra året och jag har varmt vatten innan polarens Isotemp är varm. Samma beredare finns hos Watski fast 1300 :- dyrare inkl. växelkurs. Eftersom du bor på Sveriges framsida så kanske det blir ekonomiskt försvarbart att åka över till fjorarabien och handla. Det finns många tillbehör som är mycket billigare på andra sidan bron, alltid värt att kolla. Spis, varmvatten, kyl, instrument och givare är nästan alltid billigare t.ex. http://www.seatronic.no/varmtvann-varmtvannstanker-c-281_108/quick-b3-30l-varmtvannsbereder-p-2714 Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henke_250 0 Postad 16 Maj , 2012 Nu är den beställd från Erlandssons, får den nästa vecka. Ska bli skoj med lite pill. //Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 16 Maj , 2012 Jag bytte VV i fjol och skulle råda dig att skruva bort alla kopplingar från den nya, linda dem med lin och smörja med fett innan du sätter ihop dem igen. Jag ägnade två timmar ut att skruva fast min i dess eländiga hål, bara för att minuten efter att jag slagit på vattnet inse att de levererade kopplingarna läckte som såll. :-( Isär med allt, upp med eländet ur hålet, skruva isär, fetta in, linda med lin. Just då hade båten varit billig om någon velat köpa med cash i näven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser