leoo 0 Postad 14 Maj , 2012 Hej! Har en tanke om att komma ut på havet på semestern och drömmer om norge eller skottland. Någon som tänker liknande? Jag utgår från götet, har ingen båt men är van seglare. Hade gott! Leo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 15 Maj , 2012 Välkommen till MG. Jodå, borde väl finnas en hel del segelbåtsägare i göteborgstrakten som kan ha användning för en segelvan inhoppare på åtminstone någon delsträcka i de farvatten du avser, kan jag tycka? Hur du bäst går till väga för att hitta dessa vet jag inte. Mycket skall nog stämma för att bli inbjuden att hänga med förmodar jag, inte minst personkemin? Skulle nog själv litegrann lusläst i forumdelen långfärdssnack, kanske vid lämpligt tillfälle mejlat och presenterat mig med förhoppning om ett möte och rent av en liten testsegling. Nå, lyfter iaf tråden. Finns det nån svensk annonsbörs för paying crew (eller liknande oavsett betalning)?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 15 Maj , 2012 Jag har inga svar men då jag själv långseglat en del vet jag att problemet är tvåvägs. Har man båten och söker crew är det jättesvårt att hitta någon som kan och vill. Har man kunskaper och söker båt som skall segla är det lika svårt det. Svårast torde det dock vara om man vare sig har båt eller kunskaper. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser