Absolut 0 Postad 14 Maj , 2012 Har lite problem med min johnson -88, motorn startar direkt och går pefekt på tomgång men motorn varvar max 4000rpm och är rätt så trött. Hade liknande problem förra året men då gav den med sig efter en skarpt sväng lr om jag la i backen en liten stund för att sen dra framåt. Någon som har något tips om detta fenomen? Motorn sitter på en Flipper Flash med inbyggd tank och VRO pumpen är inkopplad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Absolut 0 Postad 14 Maj , 2012 ingen som har en susning?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaffepetter 0 Postad 17 Maj , 2012 Kolla förgasarnas flottörventiler och flottörnivå. blir nivån för låg i en av förgasarna så kan du få sådana problem. Kan även vara så att ena flottören hakar upp sig och ger för låg nivå, därmed kan svängar och lägesändringar påverka. Jag hade ett liknande problem i en bil, där flottörnivån hade blivit för låg efter 30 års tom förgasare, flottörarmen hade helt enkelt säckat ihop efter så lång tid. Då visade sig dock problemet genom att motorn tappade all ork och dog på högre varv. men i och med att du har två förgasare(antar jag) så kan det vara den ena som jäklas?? En chansning kanske, men värd att kolla upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Absolut 0 Postad 21 Maj , 2012 visade sig vara ärgningar på tändkablarna på en spole! Ringde Marinhallen och diskutera med dom och dom nämnde tändningen direkt. så efter lite felsökande och slipa lite på ärgade tänddelar så fungerade den klockrent igen. Ett tips till andra som kanske råkar ut för detta symptom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser