Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
mattematte

Princess 45 1984

Rekommendera Poster

Det finns en uppsjö av varianter på detta underbara fartyg. Många har också byggt om t.ex. badbryggor (orginal får man knappast plats med en ölback) traga båge/pulpit osv.

Jag söker nu någon som har gjort dessa ombyggnader och ev. har mallar eller former osv liggande för utlåning/hyra eller försäljning :-) eller tips på andra smarta lösningar.

Någon som har erfarenhet att byta axelgenomföringen för probpeller axeln var man kan köpa delar osv.

/Kapten Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som att han tänkt göra badbryggan själv så att ringa Gryts varv hjälper nog föga :(

När jag var inne på att köpa en P 440 så kollade jag med Långedrags teknik i Gbg ang att förlänga badbryggan. De kan nog jämföras med Gryts varv. De tar stora båtar med ägare av stora plånböcker. Med det ca priset jag fick av dom så hade det vart riktigt billigt att köpa en hydraulisk badbrygga...

Är det axeltätningarna du tänker på som du ska byta? Jag köpte mina i England. Passa även på att byta Cutlasslager(lagren i axelbockarna) när du har ur axlarna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar som du har den till salu, varför?

Du som kan Bayliners s k Motoryachts, fanns det inte en i storleksordningen 36-38 fot också?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Planen var flytt till Venezuela i höst men det har blivit lite ändrade förhållanden så nu har jag ingen plan längre. Får se hur det blir med båten. Har lagt massa jobb och pengar på förbättringar så egentligen är det galet att sälja den. Trivs bra med den fast åka ut läget är lite annorlunda nu. Vi får se

Jo det finns en större modell som heter 3818/3870/3888 beroende på årsmodell. Har själv aldrig vart på/i en sådan men då 3288 är väldigt rymlig så måste 3888 vara enorm inuti

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för era svar :-)

Tanken är att jag tänkte göra detta själv, snål eller dum? jag tycker om att göra saker själv och ibland blir det bättre tycker jag men också att man sedan kan lägga pengar på annat... Men jag kollar med dem, bra tips!

Stämmer det är axeltätningarna som måste bytas, har börjat få dropp på dem men dem bör hålla denna säson så det kanske blir en tidig höst, finns mycket annat som behövs göra..

Ja tanken är att jag skall byta allt som behövs bytas när jag ändå är där och fixar :-) men tack för tipset..

/Kapten Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...