Sagitario 11 Postad 13 Maj , 2012 Tar gärna emot tips på trevliga hamnar på danska sidan mellan Helsingör och Köpenhamn. Är Ven värt ett besök? Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Maj , 2012 Hven är verkligen värt ett besök: missar ni detta så missar ni en pärla. Se Hven och sedan kan man fanimej dö... Lägg er inne i Köpenhamn, på Havnegade exempelvis. Något ni inte heller skall missa i Köpenhamn är Flakfort utanför Byaharbor (engelska för Köpenhamn). Googla lite om Flakfort så att ni kan ta till er en riktigt intressant historik. Danne www.searibystorebro.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 13 Maj , 2012 Tack för bra tips Danne! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Maj , 2012 Kan kontra med följande; vill ni bo över i Malmö någon dag så kan ni bo ombord i vår Storebro 31 för den har sin hemmahamn mitt i smeten; i Dockan Marina. Er egen båt kan ni ju lägga utanpå vår Senast ändrad av Seari | 13 maj 2012 | 20:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 13 Maj , 2012 Trevligt- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Maj , 2012 http://www.flakfortet.com/lystsejlere Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 13 Maj , 2012 Rungsted rekommenderar jag, en trevlig hamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sagitario 11 Postad 13 Maj , 2012 Hur är det annars att navigera i Öresund? Har kollat på sjökortet och det verkar inte alltför avancerat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 13 Maj , 2012 Om nu GPSen skulle strejka så är det inte dimmigt finns det otaliga landmärken att syfta mot till skillad från ostkusten med skogbeklädda likadana öar. Barsebäck, Turning torso, Öresundsbron, Hven , Kronborg, Kärnan, Kullaberg några exempel. Däremot stor trafik med yrkestrafikbåtar som du får hålla undan för. Har svårt tro att du ska bomma komma rätt om du håller dig under 0,2 gränsen, vilket jag inte behöver tänka på på färjorna Helsingborg Helsingör som också syns bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser