Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Gäst Therese Wernersson

tjejsegling med skeppare?

Rekommendera Poster

Gäst Therese Wernersson

Hej! Vi är ett tjejgäng i trettioårsåldern som planerar att segla på västkusten en vecka i sommar. Vi söker därför en glad, kunnig skeppare samt båt, då endast två av oss har viss seglarvana. Vi kommer att bli mellan 6-8 personer beroende på plats och pris. Alla tips välkomnas varmt! Med vänliga hälsningar Therese

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Therese! Ville bara säga: ÄNTLIGEN....ser man skymten av en tjej här på forumet! Det är ju synd att ni är så få som syns både på Maringuiden och som kaptener till sjöss. Tyvärr håller jag till min motorbåt och kan inte hjälpa dig, men ville bara få det här sagt. (Fasen....man kanske skulle lära sig segla istället ha ha!) Kolla gärna mitt inlägg i Motorsnack. Rubriken är: Var e brudarna? Hoppas ni hittar det ni söker och att ni får en trevlig ocn mysig sommar. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag seglar på andra sidan av Sverige, o har alla mina kontakter där, men du kan ju alltid ställa frågan på Quinnliga Segelsällskapets sida. http://www.osterholm.se/qss/ Lycka till!! G. G.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för era tips, ni som hört av er enbart till min mejl och ni som även skrivit inlägg här på sidan! Jag tycker att det är toppen att det kommit igång lite diskussioner kring kvinnliga seglare! Själv har jag märkt att det varit lite motstånd då jag försökt få mina kvinnliga vänner att följa med på en seglöing i sommar. Självklart är det ju även en kostnadsfråga, man får motargumenten att det är ju lika billigt att åka utomlands!... Men jag tänkte visa att det är något alldeles extra att segla! /therese

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Per Sundberg

Hej. Kontakta oss på zoomare@bredband.net så skickar jag information. Hälsningar Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm,undrar hur mycket jobb det är att bygga mast o flytta båten??nejdå men lycka till,,instämmer med roddarn,,ont om kvinnliga kaptener,, ,,,Hoogan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst felix

hej vet du var det finns maxu 77 att hyra under högsesång i år? mvh felix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lotta

Hej! Visst finns det kvinnliga skeppare! Jag seglar både västkusten och medelhavet. Sedan barnsben har jag seglat på västkusten och sedan några år även charter i medelhavet. Där nere seglar jag mest för Navigare Yachting. Se gärna navigare-yachting.com och klicka på personal för att se en (om än ett par år gammal) presentation av mig. Lotta heter jag och ni kan gärna kontakta mig direkt på zekalita@spray.se. Jag föredrar tjejgäng, det blir så mycket lättare med logistik typ sovande och lättklätt rantande mellan tandborstning och omklädning. Dessutom får jag vänner för livet. Ni kan gärna få referenser från några av mina stammisar :) Jag gör numera bara ett par/tre seglingar per år. Mer kvalitet än kvantitet...? Dessutom brukar vi ibland kombinera med sunt leverne och goa må-bra-diskussioner. Kust & hälsa :) Jag har lite kontakter att hyra båt och det brukar landa på ca 3000 kr/person med hyfsat god plats. September är lite billigare och brukar fortfarande vara bra väder. Tja, jag skulle kunna gå på i evigheter men hör av er så kan vi prata mer. mvh Ladyskipper Lotta B s/y Zekalita

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Åsa

Hej, jag är kanske intresserad av att hänga med om det finns plats kvar. Jag har förarbevis och har seglat (dock bara hängt med familjen )hela mitt liv och skulle tycka det var kul att segla med lite nytt folk. Hör av er om ni fortfarande är intresserade. mvh/Åsa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjejsegla på västkusten med S/y Sandra. Åtta kojer och 52 f nöje! Bohuslän, Skagen eller sydnorge - Allt inom räckhåll för en helg eller julivecka. Eller bara cruisa och njut av god mat och sällskapet! Vi är några skeppare som föredrar kvinnliga gastar, då det seglas mer och slits mindre på inredningen. Finns flera bra alternativ på kusten. Priset per person blir oftast detsamma, då större båtar har fler kojer. Titta gärna in på hummer.se Där finns även länkar till fler båtar.

/Stefan

post-6261-1394234596,4745_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Det brukar gå att hyra med skeppare hos de flesta uthyrare.

www.bohuscharter.se -lite dyra men bra service

www.sboats.se -Bra ofta bättre priser och privat direkt.

www.ellenyachting.se -nya bavarior och bra priser.

Det finns många, det flesta går att hyra med skeppare oavsett kvinnlig eller manlig besättning. kvinnlig skeppare kan nog bli svårare...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...