Linsson 0 Postad 13 Maj , 2012 Hej.. Har precis köpt en ny båt med en mercury 90hk 2 takt från 00. Startade perfekt efter en lång färd med trailern. Körde en lång repa i fredags, även en kortare på lördag förmiddag utan några som helst problem. Sen skulle jag iväg igen utan framgång. Helt stendöd. Är verkligen inget proffs på motorer på något sett men hade en duktig kille med mig som kollade elen och den var ok enligt mätningar. Får ingen gnista från tändstiften. Han trodde det kunde vara dci boxen.? Känns lite jobbigt att behöva köpa en ny så ligger problemet inte där.. Någon som haft liknande problem. Ligger på en ö så det är inte direkt optimalt at ta den någonstans.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 13 Maj , 2012 Jag tror mera på statorn för det är mera vanligt på denna modell ,har du kollat nödstoppskretsen att den är ok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 13 Maj , 2012 Du har mail. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brorhjalmar 0 Postad 14 Maj , 2012 Har en likadan motor och har samma problem, stendöd ibland för att helt plösligt gå problemfritt. Vad jag har kommit fram till är problemet att den inte får bränsle, vad det beror på vet jag inte. Nästa vecka blir det en ny 4-taktare i aktern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 14 Maj , 2012 Det låter förnuftigt. Du kommer garanterat inte ångra dig. //BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser