Amber 0 Postad 12 Maj , 2012 Hej, Har en Marcruiser 7,4 MPI -98 i min Searay 270 Sundancer. Startmotorn slirar så jag tänkte byta den men är lite osäker på var under motorn den sitter. Är det någon där ute som vet och har några tips på knep & knåp som underlättar arbetet så tar jag väldigt gärna emot. Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xdajoni 0 Postad 13 Maj , 2012 har en wellcraft 233, 5,7l lx.. hade samma problem nyss.. bytte startmotorn så funkade det.. på min sitter den under motorn på vänster sida.. fick ta bort soffa och sen fick en liten polare hjälpa till då utrymmet är väldigt litet.. den är också skruvad uppåt på undersidan om du förstår vad jag menar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amber 0 Postad 13 Maj , 2012 Tack för tipset, ska göra ett försök att få loss den idag. Har fått tips om att det kan vara glapp i kontakterna så att silonoiden inte får ström, ska börja med att kolla det, man kan ju alltid hoppas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xdajoni 0 Postad 13 Maj , 2012 Fick samma tips, hade tyvärr inte sån tur.. Hoppas du har mer tur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amber 0 Postad 13 Maj , 2012 Dessvärre var det inget elfel eller glapp, har precis kommit hem från båten efter att ha prövat flera olika lösningar, skrapat rent kontakterna, sprayat med CRC el, knackat och vridit mm. Tyvärr ingen framgång så det blir tll att köpa nytt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xdajoni 0 Postad 13 Maj , 2012 jo, tråkigt.. Men en ny löste det för mig.. kan ju bara hoppas att det är likadant för dig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amber 0 Postad 18 Maj , 2012 Monterade den nya startmotorn igår, det gick förvånansvärt enkelt trots trångt och lite rost. Motorn startade på första kicken och spann som en katt, underbart ljud när V8:an mullrar /Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser