ucke 0 Postad 12 Maj , 2012 När vet man om limpor o knän behöver bytas? Har en Mercruiser 5,0 mpi -04 vet ej om de är bytta,ska man släppa på ett knä och kolla skicket eller? Har nu inga värmeproblem... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 12 Maj , 2012 Det som är bra är att lätta på knät, på båda sidorna, och se om just anläggningsytorna är i bra skick . Eftersom limpor och knä rostar innefrån så ser man inte när det har gått förlångt . Mest utsatta stället är mellan limpa/knä , har du även en förhöjnings del mellan så är det extra viktigt att sära på allt . Är allt ok enligt dig så är det nya packningar som gäller , ingen återvinning tack :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ucke 0 Postad 13 Maj , 2012 visade sej att det var dry joint limpor,inga kylkanaler. En ny grej för mej nån som har erfarenhet av dessa hållbarhet osv.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freerole 0 Postad 14 Maj , 2012 Är det det på alla 5.0 MPI? Har också en motor från 2004 och undrar smma sak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ucke 0 Postad 14 Maj , 2012 Vet ej,men vi kanske fär svar av någon på forumet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 14 Maj , 2012 Brjade skriva en lång story om detta men hittade detta istället som bör ge svar på det som efterfrågas: http://www.ebasicpower.com/faq/dryjointexhaust.htm http://www.perfprotech.com/store/articles/dry-joint-exhaust.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser