Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
proppen123

Reservdelar till gammal Yamaha 8A

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som vet var man kan hitta delar till en gammal Yamaha 8hk (8A heter den)?

Hittade ganska mycket delar på en svensk sida (www.manualx.com) ,men inte alla delar som jag behöver. Saknar t ex kolv och topplockspackning.

Mvh

Proppen123

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,
Har du en läsbar typskylt så kan du kanske tolka den med hjälp av Marinshopens instruktion?
(De har även vissa reservdelar för Yamaha.) ...

http://www.marinshopen.se/Motorer/OmMotorer/Yamaha/Fastställmotornummer/tabid/346/Default.aspx

USA-sajten nedan har som äldst två 84:or, modellerna 8SN och 8LN. Bägge dessa har samma reservdels-kolv respektive topplockspackning. Är ju vanligt med gemensamma reservdelar, kanske passar dessa även din motor? (EA=finns tillgängligt, NA=finns ej.) Skulle testat en mejlförfrågan, om motorerna verkar lika.

http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0053580&path=YAM~A0000002~M0002229~M0002260~C0053580&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=YAM&eCatSupFldr=supplier-110-050-YAM

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!!

Troligtvis har jag de du söker. Har ett stort ouppackat lager med nya reservdelar till Yamaha, Mercury, Mariner motorer, mest till  -70 -80 tals maskiner. Men som sagt så e de ett stort lager, tonvis med delar, så de kan ta lite tid för oss att leta igenom. Hittar jag inte bland dom nya delarna så finnst de ev begagnat (har tonvis med begade reservdelar till Japanska, amerikanska å svenska utombordare oxå)cheeky

Va e de för årsmodell??

Mvh C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...