Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
xdajoni

Montera båtstol

Rekommendera Poster

Hej.. Köpt nya stolar till båten som ska monteras. Innan va det 2sits soffa fram som inte va fäst i båten så det finns inga hål eller liknande som jag kan fästa stolen i.. Fick hem stativen igår och funderar nu på hur jag ska montera dom.. Bult och mutter funkar ju inte då jag inte kommer åt under utan dom ska skruvas ovan i från.. Funkar det med vanlig spax skruv eller finns det nån annan lösning? Känns ju som att man vill ha nån lånsning på undersidan och med vanlig skruv så kommer det lossna efter några turer eller har jag fel??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har detta stativ som original i min båt och frågan är om du inte behöver skruva dem på ett ställe som är förberett för att dra skruv. Drar du skruven på annat håll där de är för tunt kanske du inte får tillräcklig dragtjocklek.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förberett? på vilket sett? en playwood skiva under? Mellan stativ och golv. Vad skulle det kunna va? verkar ju jätte konstigt att det inte ska finnas en bra lösning på detta.. Borde ju stå annonsen isf.. för att montera dessa så måste man komma åt under för att fästa mutter... Jätte konstigt..

Senast ändrad av xdajoni | 10 maj 2012 | 08:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

på min båt har man förtjockat den del i golvet där stativet ska skruvas. Antagligen för att kunna dra längre skruv och få de mer robust.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

eftersom jag inte kommer åt under så kan jag ju inte kolla det.. tyvärr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...