Zer0 3 Postad 8 Maj , 2012 en del har gått av på mitt växelhus går det köra endå? http://img213.imageshack.us/img213/8416/motor1y.jpg Senast ändrad av Zer0 | 08 maj 2012 | 08:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 8 Maj , 2012 Nja tror inte det är att rekomendera. Nederdelen fins som reservdel hos bla outboardparts.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 8 Maj , 2012 aha finns det resevdel trodde man var tvungen svetsa dit isåfall,. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 8 Maj , 2012 Skäddan har som enda uppgift att skydda propellern. Det går att svetsa dit en ny. Den som gör jobber måste vara kunnig så att växelhuset inte går sönder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 8 Maj , 2012 http://www.almhults-marinprodukter.se/produkter/safe-skeg-2216140 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 8 Maj , 2012 aha så svårt o svetsa dit alltså? den man kan köpa ser ut o vara en aning dyr, bara för det lilla, den har gått av på mitten så inte högst upp, tror inte det är lättare o svetsa? Senast ändrad av Zer0 | 08 maj 2012 | 13:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nellie66 2 Postad 8 Maj , 2012 Som svar på din fråga : JA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 9 Maj , 2012 Det finns lösa aluminiumskäddor att köpa. Det är nog inte så svårt att svetsa, men man får ta det i etapper, kyla och låta det svalna emellan. Viktigt också att huset är ventilerat så att det inte kan byggas upp tryck, minst en av påfyllnings- ventilationspluggarna måste vara lossad så att huset kan tryckutjämna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 9 Maj , 2012 Det är lite svårt att se på bilden hur stor skadan är...vilket jag tycker är en indikation på att det inte är någon som helst fara att köra vidare. Givet att inte skadan inneburit några sprickor i växelhuset vill säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 3 Juni , 2012 kan säga lite pinsamt att den gick av på land, då vi skulle lyfta på den o min farsa fick ont i ryggen o släppte den så jag skulle lägga ner den då den väger endel o den delen bröts av i marken, den är bara till för om man kör in i en sten eller nått alltså så tar den smällen istället för propellern? jag körde in i en sten med min gamla motor med hel skädda o propellern tog smällen ändå, den delen som är av är ca 5cm typ bara den lilla smalla delen i botten,. Senast ändrad av Zer0 | 03 juni 2012 | 10:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 3 Juni , 2012 det som är kvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser