roblar66 0 Postad 6 Maj , 2012 Ska montera in ett uttag för laddning av mobiltelefoner etc. någon som vet vart man kan få tag på delar till detta. Typ en honkontakt som går att monterafast samt tillbehör med kablar etc.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 6 Maj , 2012 I vilken båttillbehörsfirma som helst. Samma komponenter finns nog i biltillbehörsbutiker och då förmodligen något billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 6 Maj , 2012 Se till att köpa ett uttag med bra kvalité, typ Skyllermarks. Det finns uttag som är riktigt usla och slutar fungera ganska omgående i den krävande marina miljön. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pezon 0 Postad 6 Maj , 2012 Båtaccenten säljer USB-uttag (1000Ma) sen är det bara att koppla in laddkabeln direkt in i dessa. Satte nyligen in 2 såna i min nya elpanel! http://www.bataccenten.se/db/db.pl?k1=&artnr=052452&template_file=db_vara.html Mvh /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 6 Maj , 2012 Ska man bara ha ett uttag så tycker jag man ska satsa på ett normalt cig-uttag. Sen finns det finfina pluggar med USB-uttag för några tior som man kan sätta i cig-uttaget. Fördelen med att göra så är att uttaget kan användas till allt och inte bara för USB. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblar66 0 Postad 8 Maj , 2012 Bra tips Fredrik - beställning gjord :-) Senast ändrad av roblar66 | 08 maj 2012 | 10:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblar66 0 Postad 14 Maj , 2012 Då var uttaget monterat....men vilken kabel ska sitta vart? Röd kabel till ? Svart kabel till? Kan jag fästa någon av kablarna till den del som är kopplad till huvudströmbrytaren till batteriet? Tacksam för en beskrivning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jstck 0 Postad 14 Maj , 2012 Om det är röd svart sladd ut från kontaktdonet så ska den röda vara 12V och den svarta jord. Om det inte syns på kablarna nåt, så är 12V den i mitten av kontakten, och jord runtom. 12V ska kopplas in nånstans efter huvudbrytaren, förslagsvis via en lämpligt stor säkring (10-15A eller så). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser