Honda 0 Postad 5 Maj , 2012 Hej! Efter att jag tagit premiärturen idag, kollade jag efter skvallerstrålen när jag förtöjt och hade motorn på tomgång. Stråle såg jag ingen - bara lite droppande vatten som kom ut genom hålet. Motorn är en Yamaha 40 - 4-takt från 98 (jag vet inte hur strålen såg ut förra säsongen då motorn var nyinköpt) Misstänker att jag behöver byta impellern - eller ser det ut så på en 4-takts motor? Kan det vara stopp i röret/slangen? Finns det nåt larm som varnar för överhettning? Någon som vet var man kan köpa en användarmanual till motorn? Tacksam för hjälp! Lars-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 5 Maj , 2012 Jo det kan va stopp i skvallerslangen, peta lite i den så kanske sttålen kommer. Larm finns men man bör byta impeller innan den havererar bl a för att undvika att delar av den far in i motorns kylkanaler.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 5 Maj , 2012 Tack för snabbt svar - som bekräftade mina tankar! Lars-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 6 Maj , 2012 I bland har man tur - det var bara stopp i utloppet Nu är strålen som på en sjuttonåring.. Tack igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser