Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Roddarn

Var e brudarna!?

Rekommendera Poster

Ohojsan alla! För egen del är jag ganska ny på det här utmärkta och trevliga forumet, men är en desto mer frekvent besökare. Har dock inte sett ett enda inlägg av en kvinna här på Motorbåtsnack på Maringuiden! Bara män så långt mitt båtöga kan nå! Beror det på att det bara är snubbar som skulle vara skeppare eller är det självförtroendet hos snubbinnorna som tryter eller vad beror det på? Skulle vara kul med en liten mix, för jag tror att brudarna har massor att tillföra! Vad fasen....tjejerna är ju många gånger 50 % av båtlivet på sjön! Varför inte åtminståne 1 % här?? Jag vill ha fler brudar he he! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lugna sig lite nu... Kan hålla med om att det är dåligt med tjejer här, men jag har faktiskt sett en och annan. Om det var i Motorbåtssnack eller om det var på nåt av dom andra snacken kommer jag dock inte ihåg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha ha....på Seglarsnack har jag sett 2-3 stycken men inte en enda här på Motorbåtsack. Av alla mina besök på Maringuiden tillbringar jag nog 99 % av tiden här på Motorbåtsack. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hallå där, var det inte en Donna som ville ha tips om en 50 hk Suzuki 4 takt -- .. ..ä där var du ju snabb o svara...vilket jag iofs oxå var...he he

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

he he, ja just det ja! Men var det verkligen en tjej!? Har faktiskt inget minne av det. Ska se om jag hitta den tråden igen. Men det är nog det enda jag har sett också. Det vore ju liiiiet kul med några damer här också. Jag bryr mig inte ett dugg om ålder eller annat. Det skulle bara vara kul att dela detta precis som på sjön. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Du hade rätt! Frida heter hon! Hoppas vi får se henne igen. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst lillpinglan

Hej alla ni starka manliga män, tihi. Det är lillpinglan här tihi tihi. Veeet ni vad! när jag skulle lägga till våran Swan då va! då råkade jag köra in i bryggan, hela våran båt då va, blev ju heeelt förstörd på högra framsidan, jag band båten med ett snöre dåva, tihi. Lillgrisen - min gubbe blev allldeles tokig. Nä, nu måste jag kila till frissan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Älskling...det e bara jag....Roddarn! Kul att du tittade in i alla fall! Och du hjärtligt välkommen tillbaka! Men du kanske håller till på SSeglarsnacket? Ta med dig gubben och besök oss här lite oftare vet jag! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker lillpinglan har lite väl mörk röst. Hmmmmm Roddarn, passa dig så inte Lillgrisen ger dig ett tjuvnyp. Roland :-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha, nu blev det ju en otrolig svår avvägning här för mitt samvete....vet inte om jag ska ta det som ett hot eller som en önsketanke ha ha! Nej, hon är nog välkommen utan nyp också... Eller förresten....när jag tänker efter så hader det kanske inte varit så....äh DATORN HÄNGDE SIG VISST!!! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag håller med inlägget: -Var är alla brudarna Inte sjutton kan det vara så att det bara är killar som älskar att åka båt och har man en båt så kan man behöva fixa med den för att den ska gå gótt nästa sommar också. mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matcho

kvinnor skall stå i köket och laga mat, inte hålla på med manliga leksaker...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ingenting mot att kvinnor håller på med manliga leksaker! Tvärtom.... det kan ju pigga upp! Och män ska väl också stå i köket och laga mat?? För du är väl ingen njäk? ....Nä, jag förstod väl det. Men de var ett bra försäök. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Avsaknaden av kvinnor tror jag i stor del beror på att det är gubbarnas båtar. Om man kollar genomsnittsåldern på de i vår båtklubb verkar den ligga runt 50. Och oftast är det så att folk i den åldern är könsfixerade. Jag och min kille delar på det mesta i vår båt. Han pular med motorn och ska byta bäljar mm medans jag ska tapetsera om förpiken i vår. Och att ni inte sett ett ända inlägg av en tjej kan inte stämma. Jag har postat en hel del. /Maria

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Roddarn

Hej Maria! Din förklaring om avsaknaden av kvinnor här håller jag med om. Men det finns kanske fler orsaker än de som du nämner. Du säger att det inte kan stämma att vi inte har sett ett enda inlägg från kvinnor....vi som upplever det så kanske har fel. Men det är ju inte alltid så lätt att se om det är en kvinna eller man bakom vissa namn. Ta ditt eget mabe 542 eller mitt, Roddarn......ingenting av dessa avslöjar ju vilket kön vi har. Kan det kanske vara så att det är fler kvinnor här än vad vi tror? Ska kolla mer på Visa Profil. Där står ju ofta det riktiga namnet. Men man kan ju inte kolla varenda en. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej det e klart. Får be red. att sätta en liten röd plupp på tjejer och en blå på killarna ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även om jag förstår att du inte menar blodigt allvar med ditt förslag här, så skulle det faktiskt vara intressant på ett sätt. (Även om jag inte förespråkar det för den sakens skull!) Det skulle ju tydliggöra ganska drastiskt hur sned fördelningen ser ut. Och detta faktum skulle vara en trist påminnelse åtminståne i mina ögon. Vi får väl klamra oss fast hos Maria och vara rädd om de få tjejer så finns här he he! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eh...jo..hej igen! Har tänkt några sekunder till nu på ditt förslag om en röd plupp på tjejerna och en blå på killarna! Det var ju ett uruselt förslag!!!! Jag tycker att killarna ska ha grön plupp! Och det e ju en j....a skillnad! Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahah, jo det är det ju faktist. Men jag tänkte grön kanske inte är så bra. Tjejerna kanske tror att killarna e grönjölingar då? ;) Ett annat forum jag skriver i har en annan lösning på problemet Där står både nicket och namnet på personen som skrivit inlägget.

post-5385-1394234324,9452_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gustav

Jag tror inte ett båt forum e rätt plats att ragga på ;).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte vad det beror att så få av kvinnligt kön är på detta (och de flesta andra också för den delen) forum. En sak som jag tror att vi alla kan göra för att förändra detta kanske inte till februari men på lite längre sikt. Dels kan vi ju tipsa de kvinnor vi träffar på i båtsammanhang om dessa forum, kanske är de så att de inte hittar hit på grund av att de inte letar! Viktigast är nog trots allt att vi män släpper mycket av vår prestige när det gäller båten, låt era fruar, sambos och eventuellt övriga ta en större del av båtlivet, lär dem, ge dem självförtroende att bli egna sjöfarare och inte bara ett bihang på semestern. Tyvärr verkar inte alltid den moderna mannen vara befälhavare på fritidsbåten. Själv har jag en sambo som är bättre på båtar och sjön än vad jag är, men hon är inte så intresserad av den här typen av aktivitet på Internet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå hallå där ute stormen! Här finns ett nytt kvinnligt båtöga som precis har blivit medlem. Har inte hunnit spana in så många inlägg ännu men som inbiten seglare hoppas jag kunna få mycket tips och ideér. Hälsningar Wictoria

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Wictoria! Ditt båtöga kommer förmodligen läsa många inlägg av alla dess möjliga och omöjliga slag och kvaliteter. Och det är ju det som är meningen med forumet vad jag förstår....att alla ska på plats och med lika värde. Själv tycker jag att det både är roligt, intressant och lärorikt. Tror att du också kommer att uppfatta det så. I alla fall hoppas jag det. Inte minst tror jag att du och dina kvinnliga kolleger (snubbinorna) har massor att ge oss snubbar också, för vi är nog inte alltid värlsdbäst som många av oss ibland kan tro... mig själv inkluderat. Hoppas att ni blir fler och att ni törs vara lite aktiva med att blanda er i diskutionerna med oss manliga (nåja!) besservissar!! Ni har som sagt förmodligen massor nyttigheter att dela med er av. Om jag skulle ta på mig den rollen som en represen-tant (!) för Maringuiden hälsar jag dig mycket varmt välkommen som ny medlem. Jag tar av mig den äckliga skepparkepsen och bugar djupt! Oj då....där rök visst tupèn! Ja, ja...skit samma... Extra roligt med lite brudar här ska du veta....trots ditt smärre misstag att inte vara motorbåtsägare!!! Men det må väl vara förlåtet! Själv är jag som du förstår motorbåtsägare, men hoppas att du kommer trivas bra med oss. Motorbåtsägare som segelbåtsägare. Förresten....har du inte sjösatt än? Det blåser ju på rätt bra har jag hört... Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej du! Javisst är det trevligt...inte en dag för sent! Men vad gäller ordvalet tycker i alla fall jag att det sköts väldigt snyggt och städat här. Förvånansvärt lite grabbigt även om det naturligtvis finns ett fåtal undantag. Personligen är jag både fråck och svär-ordig i min vardag men inte här. Folk har anlagt en ton och den följer jag som de flesta andra. Skönt att det respekteras så att diskusionerna blir värdiga. Men varifrån menar du att jag har tagit mitt namn (Roddarn) ifrån? Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Ha ha....nej där har du faktiskt fel angående Tvungen att ro hem. Det är ju så att när jag var in här första eller andra gången såg jag en fråga om en båtmodell som jag svarade på och eftersom frågan i mångt och mycket gällde den båtmodell som jag själv är ägare av så blev det Roddarn. Båten jag har är en Höga Rodd som heter HR 510. VA!? Har du skämtat med mig!? Hur understår det dig??? Nä....ärligt talat så har jag faktiskt missat något om avgaser. När tog du upp det? Jag kanske har kommit längre i min utveckling av senilitet än jag har trott, men jag har faktiskt inget som helst minne av att du ens har nämt något om avgaser! Annars så är det ju bara hjärtligt med den här sortens fejd. Kan vara lite elak jag med kanske du har sett. Ha det så bra! Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan bara prata för mig själv men min fru: vill gärna: ligga och sola på båten.. Vägrar: tanka båten, usch vad dyrt köra båten, läskigt tvätta båten, jobbigt över huvudtaget göra ett handtag på skrället!!! men lik förbannat ska hon med?!?! :-) liknande erfarenheter?? Mvh Micke bifogar en bild då hon var med på bustern och fiskade!

post-5743-1394234325,9972_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Micke, jag tror att det är många vars relationer och båtlivet ser lika ut som för dig, det jag kan undra är varför finns det inte lika många relationer där hon tankar, kör, tvättar och gör flera handtag på båten medan det är han i förhållandet som är ointresserad??? Är det helt enkelt så att kvinnor i mindre utsträckning tvingar på sina intressen på sina respektive??? Jag har svårt att köpa nämligen att det inte finns par där hon är mer intresserad av båtlivet än han.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torr som i många andra frågor att mycket sitter kvar i människan sen förr, jag menar när vikingarna va på sjön så fanns inga fruntimmer med osv.. insinkter til stor del även om man inte tänker på det. Men vore skoj med lite ändring, mer fruntimme rpå sjön. Nog för att jag tycker det finns en hel del ändå, dock inte med egna båtar men men huvudsaken de åker me.. :-tackar Och ni stackare som inte får me några pumor, lägg ett bud på min musfälla, hon är inte till salu i sommar men vem vet sen :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...