frsa0500 0 Postad 4 Maj , 2012 Funderar på att köppa denna båt, vad tron ni? Är det något jag ska vara uppmärksam på? bensinmotor som är 23 år när rasar moton? Vad kostar det att byta till diselmotor ca 170 hk? Windy 8800 DC http://www.maxibryggan.se/NyHuvudsida.htm Båten finns i Västervik Pris: 275 000 kr Båt-år: 1989 Motor: Volvo Penta AQ271 Motorår: 1989 Hk: 270 Fart: knop Bränsle: Bensin Kylning: Sötvatten Utrustning: Ankarwinch i aktern Plotter Trimplan Länspump el Länspump manuell Förtöjningspaket Stävstege Propeller rostfria Styrning Morse teleflex Dusch på badplattform Kylbox Septitank med eltömning Bogropeller Kompass Landström Stereo Badplattform Badstege Kapell -08 Värmare renverad -10 Batteri förbrukning 3 st Batteri start 2 st Drev 290 DP Kök Wallas diesel Toalett Båten finns i Västervik Pris: 275 000 kr se www.maxibryggan.se Senast ändrad av frsa0500 | 04 maj 2012 | 09:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svedero39 0 Postad 10 Maj , 2012 Motorn kan hålla i många år beroende på skötsel och körtimmar. Limpor och liknande är förbrunkningsvaror som man får räkna med att byta. Är gammal Windy-ägare och älskare men det man ska veta med dessa båtar är att dom är ganska kraftigt V-kölade vilket ger dom grymma sjöegenskaper men gör också att man måste ha motorer med bra knuff i på låga varv vilket kan vara problem med äldre dieslar om du avser att konvertera till en sådan. Jag tror 170HK diesel är för lite för den båten och att du bör satsa på > 230 Hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikael76 0 Postad 17 Oktober , 2012 Hej Vill bara säga att det är en kanonbåt men 170 hk räcker inte, satte in en nyare 41a i min 8800 vilket ger ca 28 knop. Minst kad 42 annars blir det segt innan turbon trycker på. Mvh mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser