pepifun 0 Postad 3 Maj , 2012 Blir inte av med alarmljudet i min Evinrude 40 hk 1995. Har kollat termostat oxh temp-givare = OK. Yttrar sig som följer: Startar motorn = OK. Efter c:a 5 min = alarmljud. Stänger av motorn. Startar motorn på nytt. Efter C:a 5 min = alarmljud igen. Hjälp !!!!!!!!! Senast ändrad av pepifun | 03 maj 2012 | 20:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 Maj , 2012 Blir motorn överhettad, dvs mycket varmare än normalt, har du hela tiden en bra skvallerstråle? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vedhuggarn 2 Postad 3 Maj , 2012 Har du separat oljetank...Koppla bort..blanda de % som ska va direkt i tanken.Om de är en 2 taktare förstås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pepifun 0 Postad 3 Maj , 2012 Oljetanken är redan bortkopplad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pepifun 0 Postad 3 Maj , 2012 Bra skvallerstråle. Motorn blir inte överhettad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pepifun 0 Postad 4 Maj , 2012 Fick ett tips att koppla ifrån oljegivaren som man troligen glömt när man pluggade det externa oljesystemet. Det visade sig var rätt, hoppas jag. Alarmljudet försvann!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser