guzztav 9 Postad 3 Maj , 2012 Hej, jag har en läckande förlucka i förpiken, förre ägaren har tejpat/limmat nån slags gummilist och klämt dit ännu mer vit plasttejp utanpå som med åren har blivit till pulver och trådar. Nån gammal beckbyxa som kan tipsa om material som kan funka? Jag ska riva bort allt och börja om. //Guzztav Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Maj , 2012 En bild hade gett dig ett antal svar tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 4 Maj , 2012 Håller med, lägg in en bild det underlättar våra kommentarer. Är du säker på att det är en gummilist som orsakar läckaget. På min båt ny-gamla båt läkte det in mellan luckramen och skrovet, så det vara bara att lossa hela luckan med ram och allt. och sedan limma dit den på nytt med SIKA. (det var lättare att återmontera än att få loss luckramen) Före repararationen läkte det vid skyfall och båttvätt men inte vid lättare regn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 4 Maj , 2012 utan att ha sett din lucka så brukar plastpudding ( typ Plastic-Padding) göra susen på småskador. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzztav 9 Postad 4 Maj , 2012 Tack för svar, ska snarast fota förluckan, det är den gamla knepiga kombinationen plast och trä, vill sägas mahogny, med genomskinlig plastlucka. Båt: P28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser