guzztav 9 Postad 3 Maj , 2012 Hej, jag har en läckande förlucka i förpiken, förre ägaren har tejpat/limmat nån slags gummilist och klämt dit ännu mer vit plasttejp utanpå som med åren har blivit till pulver och trådar. Nån gammal beckbyxa som kan tipsa om material som kan funka? Jag ska riva bort allt och börja om. //Guzztav Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 7 Maj , 2012 Jag använde silicon. La en tjock/hög sträng runt hela sedan plast (typ gladpak) över och stängde luckan, detta fick sitta och härda några dagar sen skar jag bort överflödig silcon. Funka bra för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
st39 0 Postad 7 Maj , 2012 Silikon är ett fantastiskt medel - att användas med urskiljning. Har du en gång lagt på silikon så kan du troligtvis aldrig kunna använda något annat medel (inte ens silikon) på detta ställe. Var försiktig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 513 Postad 7 Maj , 2012 Kan du inte bara köpa en ny gummilist? Ta bort den gamla listen (om det är där det läcker, lite oklart) och köp en lika dan på ex.vis Kuntze (www.kuntze.se) eller annan gummiaffär. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzztav 9 Postad 10 Maj , 2012 Tack för svar, drar ut till Kuntze. //Guzztav Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser