jimsson 10 Postad 4 Januari , 2005 Hej Ska köpa en hand GPS, har tidigare en puck till datorn, och fundera på om jag ska ha en med färg skärm eller svart-vit. Någon som har några erfarenhet med färg (eller S/V) skärm i solljus (hoppas på det den kommande sommaren). Jag kommer att använda den i öppna båtar (styrpulpet och segelbåt). Har läst ett inlägg, på pricerunner, att färg skärm är sämre i ljusa miljöer, stämmer det ? De GPSer jag väljer mellan är: - Etrex Vista Color - Magellan SporTrak Color eller notsvarnade Svart-Vit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 512 Postad 4 Januari , 2005 Min Garmin 182C (färg) funkar bra i solljus om man inte har polariserande solglasögon - vilket jag gärna har. Kan du leva med det så satsa på färg men jag har inte sett någon av de modeller du nämner. Färg är i annat ljus lättare att läsa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 5 Januari , 2005 Spar pengarna till annat, typ lite god Öl vid strandhugget Svartvit GPS fungerar exakt lika bra, om du bara är ute efter en enklare handburen modell som navigeringshjälp! Tex får du en Garmin 72 för under 2000 spänn på Erlandssons ... riktigt bra marin GPS, givetvis vattentät och flytbar ... kan ju vara bra i en öppen styrpulpetare :-tackar mvh // mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
and30ers 0 Postad 5 Januari , 2005 Vill du se sjökortsinformation på displayen välj en så stor och bra färgskärm som möjligt, alltid bättre än s/v. Vill du bara kolla spår och sifferdata funkar s/v lika bra eller bättre. Dessutom behövs minimalt minne i maskinen. Även batteritid är en viktig faktor, om du inte har 12V anslutning förstås. Kolla även Garmin 76C som har 50% större skärm än Vista C. Dessa kostar bara $400 resp $330 i USA om du eller någon kompis har vägarna förbi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser