freed 0 Postad 1 Maj , 2012 hej, vax och polish i all ära men nu behöver jag verkligen hjälp! Skulle köra igång motorn idag men icke! Det är laddat remmen går runt men motorn tänder inte. Det finns en kabel som lossnat som löper bredvid batterikablarna. Misstänker att det skulle kunna vara en jordkabel men den är väldigt tunn. Hrm var närmar man felsöka? Tacksam för input. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thrh 0 Postad 1 Maj , 2012 Om motorn snurrar runt men inte tänder är det med största sannolikhetn någon problem med bränsle/bränsletillförlsen, luft i systemet kanske? Lite eter(startgas) kanske du kan prova med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freed 0 Postad 1 Maj , 2012 ok tack, startgas, var och hur? dieslar är verkligen inte min starka sida. bifogar en bild på den kabel som verkar ha lossnat. det är den röda tunna som löper längs med batterikablarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freed 0 Postad 1 Maj , 2012 var börjar man felsöka ska det stå! Autofyll från mobilen funkar sådär bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 1 Maj , 2012 Det första du skall göra är som sagt att se till att bränslesystemet är ordentligt luftat. Angående startgasen, så sprutas den in i luftinsuget. Kabeln är svårt att säga vad det är för något, kolla vad som sitter i andra änden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freed 0 Postad 1 Maj , 2012 Jag får testa startgas. Kabeln går in i ruffen. Där sitter bland annat batteriströmbrytaren, innevattenpumpen etc. Kanske är detta bara en laddkabel som återladdar batterierna. Om det inte hade varit jord så hade väl inte ens motorn gått runt alls? Antar att man får följa bränsleslangen och sen borde man hitta något som kan luftas där slangen möter järnskrotet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freed 0 Postad 1 Maj , 2012 Problemet löst! Luft i systemet. Tack för input! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freed 0 Postad 1 Maj , 2012 Vore fortfarande intressant att höra vart ni tror den röda tunna kabeln går. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marqs1979 1 Postad 13 Maj , 2012 Kan kolla på min 1gm . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 13 Maj , 2012 Skulle förvåna mig om någon använder röda kablar till jord. Också svårt i att se var den går eller kunde gått i din figur. Ser nästan avklippt ut? Kanske går (gick) den till ett erftermonterat laddningsrelä? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser