Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
rocketeer

oseriös reparation hydraulstryning

Rekommendera Poster

jag hämtade min båt från verkstaden häromdagen, bla skulle en läckande hydraulpump för styrningen åtgärdas. (LS 2024 heter hydraulstyrningen)

När de ringde och sa att båten var klar  berättade de att de fått täta styrpumpen utvändigt  ???

vi hittade inget fel, och nu läcker det inte längre sa han.  hm plockade ni inte isär pumpen och kontrollerade oringarna som finns mellan ytterhöljet och inre delen frågade jag, fick bara ett svävande svar tillbaka, det läcker ju inte längre. så då var de nöjda.

nåja, jag hämtar båten och nu när jag är hemma och kontroller under styrpulpeten, jojo det läcker precis som innan, fast nu är det smetat sikaflex i skarven på bakstycket på pumpen, gonatt.

Får göra detta själv istället. Typiskt

tröttsamt med så oseriösa båtverkstäder!

Senast ändrad av rocketeer | 30 april 2012 | 16:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Häng gärna ut företaget med namn och adress. Jag är också less på oseriösa firmor och vill undvika att anlita firmor som du ger exempel på. Visst kan det vara så att du har haft otur och andra kunder till företaget har varit nöjda men jag tror stenhårt på att kunden har rätt och ditt mail indikerar inte en nöjd kund.

/C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Fast innan man hänger ut företaget skall amn snabbt som bara fan återkomma till firman och slå även i bordet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ska kontakta dem på imorgon onsdag, inte några större utsikter att komma överens, jag har förmodligen haft otur, varje gång jag haft med dem att göra är det något som inte blivit rätt.

ex, jag köpte den nya motorn där, och de hade inte kollat så motorn gick att tilta upp, hydraulstyrningen tog i motorbrunnen,  detta åtgärdades med div åverkan på motorbrunnen, plastning mm.

sedan var all kabeldragning under styrpulpteten bara ihopvirad och med buntband fäst till  andra kablar så de kablarna lossade från kontakterna, jag fick göra om alltihop under styrpulpetet.

vid senaste besöket lyckades de förstöra katastrofwiren till min trailer, och skyllde först på att kärran var någon lågprisvariant, oops, visade sig ju att kärran var en fogelsat och inköpt hos dem, dålig koll. infästning av wiren reparerades istället för att bytas, plasthöljet är nästan helt bortskavt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det låter som om det är hög tid att byta ut den där klåparfirman mot en annan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har pratat med generalaganetn för min hydraulstyrning, enligt dem var min rattpump en mindre bra konstruktion där en oring ska täta mellan plasthölje och metalldel inne i pumpen,vid temperatur svängningar fungerar inte detta. de säljer inte den modellen längre även om den finns kvar i sortimentet, möjligen att min båtverkstad skulle upplyst mig om detta och direkt avråda från reparationen de gjort med sikaflex...

jag köpte en ny rattpump direkt avgeneralagenten Båtsystem i Göteborg, hyvens firma!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beställde en LS 2024 direkt från Frankrike i höstas.När jag fick den levererad så upptäckte jag att pumpen var en annan än jag hade förväntat mej. På fråga svarade leveantören: Nej, du fick en bättre pump.En 20 HB istället för en 201 HB.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När slangen som hängde med till min LS-styrning var för kort så tog Båtsystem den i utbyte mot en längre. Jag tror jag la några kronor emellan också. Det hade jag inte förväntat mig av en generalagent, så jag kan skriva under på att Båtsystem är mycket bra att ha att göra med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...