surfamera 1 Postad 30 April , 2012 Hej, Jag tänkte sätta igång mitt Naveye Trackit från 2009 efter vintern. Jag har troligen vajsing med sim-kortet men ska köpa ett nytt 100 kr kontantkort och formatera. Jag är dock osäker på själva enheten. Jag får inte strömkontakten att sitta ordentligt. Om jag trycker in den lagom hårt så sitter den så löst att den ramlar ur när jag ska försöka sätta igång den...pga on/off-knappen sitter väldigt insjunken och svår att komma åt utan mejsel eller liknande....och man kommer då åt strömkontakten. Borde det inte snäppa till när strömkontakten sitter? /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
surfamera 1 Postad 1 Maj , 2012 Ett steg klokare...simkortet hade inaktiverats pga att det inte använts på ett år...det visste jag inte...men nu vet jag. Jag har satt i ett nytt kort enligt instruktioner och sedan kopplat på strömkabeln. Det ska enligt instruktionerna lysa i dioderna när enheten laddar men det gör det inte. Jag börjar misstänka att enheten är trasig. Det blir en tur till båtsäljaren i morgon. Har god lust att köra vanligt lås som det var innan någon kom på den dumma iden att sätta dit elektronik...får kolla med försäkringsbolaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser