Gå till innehåll
torsdag 25 december 2025
Bengt-Peter

CMC Powerlift hydral

Rekommendera Poster

Bra att veta jag är dyslektiker. Jag är helt kass på söka info blad tussentals rader av text dessutom på engelska vilket jör att det blir nästan kövs i skallen på mig.

Hej jag har en motor båt med utombords motor typ 100 hk med power trim. Nu har jag fått cmc powerlift av en vän som hede den moterad på sin gamla båt underett tag. jag är inte så insat hur och vad som krävs för att den ska fungera. Jag har pratat med min kompis och han sa att han lämnade in båten på en firma som moterade powerliften men att han tog borten på ägen hand för drykt två år sen.

Det som fins är bara en slad med två ledare i ut från powerliften. jag antar att det ska vara någon form av releen och styr reglage mm?  

jag hoppas att slippa lämna in båten på båt verkstan för att få i hop detta. Det är nog med att soppan kstar som den gör. 

Förra året fick renuverade power trimet för 8000 så kan jag spara några kronor så är det bra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till MG. :-)

Antar av beskrivningen att det är en PL-65 hydraulic frågan gäller?
http://www.hydroline.se/MARINE/CMC.htm

Verkar väl egentligen bara krävas ett 80 amperes relä, enligt sajten. Plus nån omkopplare upp/stopp/ner där man kan styra detta förmodat polvändande relä, gissar jag?

För kan polariteten växlas på de två ledarna, alltså att plus & minus omkastas med hjälp av reläet till hydraulpumpens strömslukande elmotor, så borde det räcka?
Hela motorn kan tydligen hissas och även vinkeln ställas, men knappast oberoende av varann med bara en enda tvåledar-sladd, antar jag?
Sådana reläer och omkopplare kan väl för övrigt hittas t.ex. hos Elfa.

Lyfter tråden.

Senast ändrad av Thomas-1 | 01 maj 2012 | 17:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag kommer i håg när min vän hade den så kunde denna bara hissa upp och ner. vertikal trimningen gör med power trimet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...