Wake155 0 Postad 29 April , 2012 Har precis handlat en varmvattenberedare på 30L till min skuta och nu tänkte jag höra om nån vet vart jag kopplar in slangarna från värmeslingan i beredaren till motorn Har slutet kylsystem och motorn är en aqad40b Lite bilder vore ju kanon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wake155 0 Postad 26 Mars , 2013 Ingen som har några svar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 497 Postad 26 Mars , 2013 Jag vet inte om det skiljer mellan olika 40-modeller, men när jag kopplade in, för ganska många år sedan nu, så gjorde jag så här. En nippel ska sitta på vattenpumpen. Det sitter en plugg med försänkt fyrkantsfäste på vattenpumpen ca. kl. 14. Den kan sitta som bara den. Jag fick varmköra motorn och sedan spruta kylspray i hålet. Jag har för mig att det är ett 1/2 tums hål, samma som i hylsnyckelsatserna. Sedan sitter det en liknande blindplugg på sidan av vvx:aren. Där emellan kopplar du in beredaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 719 Postad 27 Mars , 2013 Så här gör Du: http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7744060-90-18477.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser