Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Rolle85

Grymt rengöringsmedel

Rekommendera Poster

Hej

Har din båt blivit lite grådaskig så här efter vintern, eller har du fått lite sko märken efter svarta skor eller liknande? Isåfall testade jag idag en grymt bra rebgöringskräm. Köpte flaskan på biltema och den kostar 79kr. Med hjälp av polertrasor gnider man bara in krämen och det blir väldigt vitt och fint. Därefter kan man även polera krämen när den torkat om man vill det också.

Jag blev väldigt nöjd. 

post-10013272-1394237036,2307_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra,jag kan även tipsa om ett dundermedel som jag köpte på bauhaus. Det heter antigul, lägg på lite på en trasa tex. På den gula vattenlinjen.. Man behöver inte ens gnugga utan bara lägga på det och inom max 5 sek. Blir det kritvitt... Rena rama trolleriet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förmodligen så innehåller Bauhausmedlet oxalsyra... som alla andra bort med vattenlinjen gula medel! Tom Biltemas fälgrengöring i sprayflaska har oxalsyra som innehåll , spraya, vänta en stund..spola av ! Är man inte nöjd , gör om och vänta lite längre ... Ca40:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om det är samma produkt som jag köpte dyrt i år från Nanotech?? Gelcoat förseglare tror jag den hette och kosta över 300kr flaskan (250ml)! :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra med tipps för att hålla nere kostnadrerna yes

Ska köpa och testa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Prova med att lägga i 2st diskmaskins tabletter i en hink med varmvatten och svabba dom skrovliga ytorna med en rotborste det fungerar hur bra som hellst.

Man kanske skall ha gummihandskar för det är lite starkt, men det är riktigt bra båten blir som ny och nästan gratis då dom flesta har detta hemma.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Om man svabbar med detta iblandat i en hink med vatten, finns det risk att man då får rinningar som är svåra att få bort på skrovet? Har tidigare erfarenheter med starkare medel på gelcoat att rinningarna torkar snabbt och blir väldig omöjliga att bli av med sedan...

mvh

Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har inte märkt några tendenser till att det skall torka fast och vara svårt att få bort och jag har kört det i många år, jag brukar stänga självlänsen och hälla ut det och svabba runt på hela däcket med rotborste, jag brukar aldrig låta det ligga på någon längre stund utan jag sköljer av det så fort som jag har svabbat av hela ytan.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk på att aluminium inte gillar starkt basiska medel. Låt inte medlet sitta på länge och skölj noga. Detgår ju att diska aluminiumsaker i diskmaskin...

Jag träffade en tävlingscyklist som berättade att han en gång gjort rent växelsystemet i maskindiskmedelslösning. Han la i alla drev, skruvar, muttrar, mm och lät delaran stå över natten. När han plockade upp delarna saknades det några skruvar som han inte kune hitta. Det var några skruvar i aluminium som helt försvunnit. Han var glad att det inte var det dyrare växlesystemet med drev i aluminium han tvättat i maskindiskmedelslösning.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...