Matte3100 0 Postad 29 April , 2012 Bytade glykol i höstas i mina båda VP D3. Båda motoerna startade och allt fungerar som det ska. När jag varvar upp motorerna så ökar vätskenivån i mina expansionskärl till över max samt att det bubblar. Är det någon som vet varför? Tömde glykolen via en nippel, enligt instuktionsboken och fyllde påden nya glykolen i expansionskärlet. Med vänlig hälsning, Matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zolp 0 Postad 29 April , 2012 Vätska expanderar när det blir varm, även glykol. Du har förmodligen fyllt på lite för mycket vilket kommer resultera i glykol trycks ut via expansionskärlet lock. /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matte3100 0 Postad 30 April , 2012 Hej Jag hällde inte på för mycket utan nivån låg strax ovanför min nivån i expansionskärlet. Tryckt måste också blivit för högt för expansionventieln måste ha öppnat för jag hade lite glykolblandat vatten i kölsvinet. Öppnade locket på expansionskärlet när den var varm och det var tryck i systemet, d.v.s. det pös. Någon som vet. MVH Matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser