TomOliver 0 Postad 28 April , 2012 Nyligen har det börjat spritta i båtnerverna litegrann, och jag postade en tråd förra veckan där jag frågade om underhållsarbete i stockholmsregionen. Och så plötsligt igår, precis efter ett misslyckat försök att söka jobb på Djurgårdsvarvet, ringde en kapten och frågade om jag var intresserad av att vara besättning på en leverans av ett segelfartyg från norra Finland till England. Vi skulle åka om en vecka, och seglingen beräknades ta två. Jag pluggar på universitetet, och eftersom det skulle stå i vägen för en tenta, och en hel delkurs, tänkte jag på saken under kvällen. Efter ett par timmar fanns det inget annat alternativ än att skita i akademian och följa hjärtat. Nu till min fråga: Vad är det i klädesväg som jag absolut inte bör vara utan på en sådan resa? Jag har lyckats skapa fram gummistövlar gallonbyxor (inte med hängslen tyvärr) vindtät seglartröja mössa vattentät regnjacka (öppna ärmar, inte helt tät i nacken) långkallingar tjocka strumpor Frågan är väl mest hur viktig en riktigt bra vattentät jacka kommer vara. Jag har knappt någon erfarenhet av segling alls, förutom en femdagarstur, så lite pirrigt är det! MVH TO Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malla59 0 Postad 29 April , 2012 En bra jacka är nog viktigast. Ett bra underställ i Merinoull är ovärdeligt. Det kommer du inte att ta av dig på två veckor. Handskar och en halsduk. Också dubblerar du allt! Det är kallt på sjön så här års. Ofta dimma om det är varmt över land. Det låter väl roligt : ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser