Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
crabfish

Aldrig mer - Stockholms län

Rekommendera Poster

Ha ha.. Visst är Sverige fantastiskt!

Snart stundar många härliga dagar till sjöss och många goda öl.

cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förnekelse är en del av sjukdomsbilden...
Trevlig helg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra att brochyren påminer om att; Även vid sjöfylleri kan körkortet återkallas. (sid. 9) när det inte finns nåt båtkörkirt att dra in. Men bilkörkortet är ju väl mer kännbart.

Harry

Vad är en svag människa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svag människa ?

Enligt mig en människa som inte är så stark.

Behöver nog träna.

Kan vara mer

Själv är jag svag för god mat och vackra avkopplande platser såsom Sotenäs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så det var ett träningsprogram du länkade till? du kanske skall fixa till länken Harry, det är fel i den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl fortfarande inget träningsprogram för svaga människor du länkar till....det är inte bra att vara dum, men ännu värre att visa hur dum man är

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lugn bara lugn, det är helt frivilligt om du vill hoppa på.

Känner du att du inte kan nu så kan det säkert gå längre fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som vanligt köper sig politikerna fria på det billigaste sättet, att skapa en lag. Sen har ju verkligen de gjort vad de har kunnat  och kan två sina händer. Jag kan ibland hålla med om att det nog snart behövs en lag för allt då förmågan att tänka självständigt och använda sunt förnuft markant verkar ha avtagit i det här landet. Det jag förmedlar vidare till mina barn är att ifrågasätta allt och inte godta något före man fått en saklig förklaring till varför. Med andra ord, tänk innan du sväljer hela betet.

/Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det hör säkert samman med lagen om att man inte får dricka mer sprit än att man ligger under 0,2 promille när man kör större och eller snabbare båtar. Crabfish var en stor motståndare till lagen som innebär att man inte kan dricka som man vill när man är på sjön.

Hur många trådar och inlägg som skrivits i ämnet vågar jag inte säga på rak arm, men det är inte få.

Första trådens rubrik sa i varje fall att man aldrig någonsin mer kunde ha en enda rolig helg på sjön därför att man inte kunde dricka tillräckligt stor mängs sprit. 

Fast det vet du ju.

Senast ändrad av toaen | 27 april 2012 | 23:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inse ironin eller allvaret med inlägget, välj själv för du är förhoppningsvis fri i din tanke.

Man tror vi har problem för att vi lever som fria människor. 

Därför skapar men denna skrift.

Några försöker givetvis klammra sig fast vid förmynderi och förtryck likanande forntida prästerskapets våldtäkt på folket genom att hota med skärselden och helvetet om de inte levde som de ansåg vara rätt.

Givetvis i försök att utöva makt. Deras makt över vanligt folk. 

Se fel, så sjukt, så galet.

Vad ger dem rätt till detta?

Född fri, ska leva som fri och dö som fri.

Visst finns det de med problem med missbruk, problem som startade av någon orsak. Låt oss hjälpa dessa, skapa förutsättningar för dem att komma till ett bättre liv. Med deras förutsättningar på rätt sätt.. Men låt de utan problem få leva sitt liv utan jävla maktutövande över fria människor.

Född fri.

Senast ändrad av crabfish | 27 april 2012 | 23:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

harry skrev:

Men låt de utan problem få leva sitt liv utan jävla maktutövande över fria människor.

Ja för de människor som har problem har alltid haft det. Det är ju inte så att 100% av de som har problem en gång i tiden tillhörde gruppen de utan problem. Och att arbeta proaktivt, att förhindra problem innan de inträffar är... maktmissbruk enligt dig. Enligt mig är det maktmissbruk och cyniskt att inte göra något. Om man kan.

Och seriöst, var vill du komma med denna tråd?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vart jag vill komma med tråden?

Ja fundera själv.

Behövde vi denna skrift som Trafikverket redovisar och är framtagen med samverkan av:

Trafikverket, Polisen, Kustbevakningen, Tullverket,Kommunerna, Landstingen, Transportstyrelsen, Kriminalvården/Frivården.

Där det står de som råkar som råkat ut för att haffas för onykterhet på sjön skulle ha alkoholproblem.

Livsviktigt erbjudande
När det som hänt sjunkit in kommer ofta frågorna och ångesten.
Vad ska familjen och arbetskamraterna säga?
Vad händer nu?
Tänk om..?
Det kan vara bra att veta att du inte är ensam om att känna
så här och att du kan få hjälp att reda ut din situation.

Men för katten, om jag och frugan varit över hos goda vänner. Det blev två glas vin och sedan tagit båten hem och råkar på kustbevaknings så är det givetvis kört. Och givetvis fel då vi har en lag som förbjuder sådant.

Men ska man då samtidigt beskyllas för att vara alkoholist?

Dessutom rubriken på deras sida sjuk.

Aldrig mer - Stockholms län

Är det bara folk i Stockholms län som har problem?

Knappast så och jag anser inte heller att Stockholmare som tar ett glas samtidigt är alkoholister. 

Alltså, behövde vi denna skrift? Visst behövs hjälp och arbete med de som riskerar hamna i allvarligt beroende men det finns väll redan och jag tror knappast en skrift som denna ger någon som hellst effekt. Enbart slöseri och dessutom försök att skriva vanligt folk på näsan.

Senast ändrad av crabfish | 28 april 2012 | 07:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom jag känner folk som blivit av med körkortet dagen efter, och sett hur den personen försökt dölja att man blivit av med körkortet, och sett och hört folks reaktioner kring det förlorade körkortet så säger jag ja, den behövs. Personen som blev av med körkortet hade väldigt höga värden, vilket somliga kan tycka är märkligt, bl a personen själv, som hävdade och fortfarande hävdar att han druckit - just det - bara ett par glas vin...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Där det står de som råkar som råkat ut för att haffas för onykterhet på sjön skulle ha alkoholproblem.

Man är medveten om att det är 0,2 promille som gäller, väljer ändå att dricka så mycket att man vet att man inte kommer under 0,2. Värderingen man gjort här är att man tycker det är viktigare att dricka sitt vin än att följa lagar och regler med risk för att få sitt körkort indraget och allt vad det innebär.

Det är detta som är konsekvensen av ett alkoholproblem, detta definieras av samhället  som ett alkoholproblem.

Jag håller med dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det blir bättre och bättre! Not!

Militären fungerar inte längre, försvaret står inför kollaps. (se artiklar i SVD och Expressen i dag)

Polisen är en katastrof, de sköter inte sitt jobb, är inte ens i närheten av ett acceptabelt resultat i antalet infångade gärningsmän om man jämför med hur många grövre brott som begås.

Man brukar ju säga att de två ovanstående punkterna är statens absolut primära uppgift. Alltså, att skydda och värna hederliga människor. Det är så att säga det som legitimerar statens skatteuttag. Vi accepterar att bli beskattade, och motprestationen från statens sida ska vara att värna och skydda oss skattebetalare. När nu inte ens dessa verksamheter fungerar acceptabelt längre, var har vi då hamnat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi=staten.
Staten=vi.
Vi har inte accepterat att bli beskattade, vi har valt att bli det.
Det är inte en tjänst du köper, det är något vi alla är en del av, men det verkar ha glömts bort någonstans på vägen av många.
Vi har också valt våra politiker som vi har valt ska stifta lagar, som vi har valt att ALLA ska följa.
Kallas rättsstat, kallas demokrati.
Värsta grejen!

Vad gör DU åt de saker du inte tycker fungerar?
Förutom beklagar dig på ett båtforum...
Hur ser ditt personliga politiska engagemang ut?

Senast ändrad av Peter_K | 30 april 2012 | 09:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fortfarande fult att dricka alkohol i Sverige. De som ändå trottsar detta riskerar att klassas som alkoholister utan att ha några problem.

Det är synd om de som har hamnat i ett beroende oavsett vad det gäller.

Den hämvisade skriften utmålar även de som kan hantera sitt liv utan problem som om de har problem.

Förhoppningsvis kan vi i framtiden få se ett mer vuxet sätt att se på alkohol än dagens där man gärna skriver andra på näsan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte fult att dricka alkohol.
Däremot är det så att om man inte kan planera sitt drickande så att man sedan inte får/kan framföra ett fordon och ändå gör det, ja då har man problem.
Hur många tar bilen in till sta´ n, drar några öl och en brun, och tar bilen hem igen? Nä, man planerar så man kan ta taxi, eller så dricker man vatten till maten. I en båt går det t o m att sova kvar till dagen efter, så vad är problemet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ursäkta Peter, men nu snackar du faktiskt i nattmössan. Jag har knappast VALT att bli beskattad. Det fungerar inte riktigt så........De som försöker välja att inte bli beskattade, dvs försöker undkomma beskattning, brukar få betala väldigt dyrt för sitt val......

För övrigt gör jag garanterat mer än de flesta. Jag engagerar mig i debatter i tidningarnas kommentarsfält, jag mejlar riksdagspolitiker, jag för en dialog med mina lokala kommunpolitiker när jag får möjlighet, och självklart röstar jag vid varje val.

Men så mycket kan jag ju säga, att jag inte hörde ett knyst i förra valrörelsen om många av de viktigaste frågorna som sedan röstas igenom mellan valen......Datalagringsdirektivet är EN sådan viktig fråga. FRA-lagen en annan. FRA-lagen bryter ju mot våra grundlagar, men det tycks inte hindra dagens politiker.......

Hur ser ditt eget personliga engagemang ut, Peter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag engagarar mig i frågor som intresserar mig, genom att medverka i lobbygrupper för att påverka politiker. Men nog om det, låt oss prata om min nattmössa istället. Ja, du har valt att leva i en demokrati där majoritetens röst styr. Den majoriteten har valt att vi ska ha ett samhälle där man genom skatt bidrar till den gemensamma välfärden. Detta system stöds av alla stora partier i Sverige, man är mer oense om detaljerna. Det finns partier som tycker att skatt är onödigt, t ex ultraliberaler och anarkister. Röstar du på något sådant parti? Gissningsvis inte. Få gör det. Deras samhällsmodeller är så extrema att det knappast skulle fungera i verkligheten. Vi har också i vårt samhälle bestämt att vi ska ha samma lagar och regler för alla, och om man bryter mot dessa, oavsett om det är fyllstyrningar eller skattesmitning, straffas man. Tror inte du vill ha det på annat sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nattmössan är fortfarande på, märker jag ;-)

Man föds någonstans Peter, du och jag råkade födas i Sverige. Det är inget vi VALT, möjligen skulle man kunna säga att våra föräldrar gjorde ett val, men inte du och jag.

Och just det, precis som jag skrev från början...jag accepterar majoritetens beslut, men jag har inte VALT det........Vilket du ju hävdade.....Stor skillnad, Peter.

Vilka lobbygrupper arbetar du med Peter, och vilken typ av beslut försöker dessa lobbygrupper påverka? Miljö? Alkoholpolitik? Försvar? Invandring?...... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mer lokala frågor, men det är inte vad tråden handlar om. Om jag ställer frågan, vilket land är ditt drömsamhälle, eftersom du uppenbarligen bara råkat blivit född här..? Eller, om landet inte finns, hur ser drömsamhället ut för dig..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Schweiz!

Världens mest demokratiska land, inget snack om saken. man låter folket bestämma, inget land i världen kommer ens i närheten. Åk dit på ett studiebesök vet jag! Man FOLKOMRÖSTAR om alla viktiga frågor. demokrati på riktigt, ingen demokratur som i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...