Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Gäst Kapten F Ehn

Ovishet!

Rekommendera Poster

Gäst Kapten F Ehn

Jag är en gammal segelbåtsägare som för tillfället inte har någon båt men tänker skaffa en. Jag svävar i ovishetens limbo, mellan himel och helvete. Skall jag falla tillbaka i mitt gamla liv eller skall jag våga ta klivet och bli motorbåtsägare. Båtarna som är aktuella är stortriss och en jofa eka med en 6 -hkr aktersnurra från 1983. Alls svar, dumma som kloka, mottages med största vördnad. PS: finns det någon som känner till en bra rökavvänjningskur DS:.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej på dej din gamle sjöbuse.Mitt råd är stortriss.Tänk att sätta segel stänga av motor.Behöver jag skriva mer.Mvh magi  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mitt råd kan endast bli ett: Stortriss eller annan segelbåt. Du får det bästa av båda världarna, motor om du vill eller tyst och mjuk segling.

Betr. rökavvänjning: Ta kontakt med thorax- eller lungkliniken på ett sjukhus. Besök cancerpatienter och titta på bilder av hur lungcancer ser ut. Det är vad som väntar det stora flertalet av oss rökare. (Ja, jag röker men har skurit ned rökningen till 3-5 cig. per dag) Vänligen fråga inte varför jag inte slutar helt. smiley-cool.gif\

Problemet med att sluta röka ar inte endast nikotinsuget, vanan att röra handen mot munnen, suga rök och blåsa sitter starkt. Nikotintuggummi hjälper mot abstinensen och promenader och ändrade vanor mot resten.

Lycka till!!!

post-5952-1394234566,4098_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så vitt jag förstår är det vita som är markerat med en pil hjärtat!

Tur att det sitter där! 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det skulle vara hjärtat så skulle det vara felplacerat....

Nä, låt bli rökningen så slipper man i hög grad sånt där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Kaptehn, Varför inte satsa på en motorseglare? Då har du det bästa av två världar. Jag har konverterat till en större motorbåt, men har en motorseglare liggande i trädgården, som jag kommer att sälja till våren, till ett bra pris. Det är en träbåt med cementköl och hon väger c:a 4 ton. Hon har långköl, så det behövs inte autopilot. Som alla träbåtar behöver hon lite omvårdnad på däck och överbyggnad.

post-14361-1394234567,1982_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...