Snipers8 0 Postad 26 April , 2012 Godagens,jag har en rejält matt och tråkig Joda 24 som inköptes i höstas. Är det Autosol,Cleaner och Vax,samt hårt arbete som gäller?? Nån som har brs tips på ett vax som är hållbart och som inte kostar en månadslön??? Tack på förhand Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 April , 2012 Använd sökfuntionen så får du hur mycket tips som helst! är säkert ett av de mest disskuterade ämnena, lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mersey 3 Postad 26 April , 2012 Hej! Jag skulle säga att du är ganska rätt ute. Hade satsat på Autosol, polish och vax, där jag hade lagt offensiven på Autosolen. Möjligen kan du kombinera de två sistnämnda med ett vaxpolish. Autosolen kan göra små underverk, men ska förstås användas med måtta eftersom det slipar ned gelcoaten en aning. Inte lämpligt att använda varje vår. Som du själv skriver så är det hårt arbete som gäller. Det klinkade skrovet på Jodan är nog lite svårt att polera helt med maskin, så det är nog åtminstone delvis handpolering som gäller. Lycka till! /Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser