Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
iwar

Var är Wille

Rekommendera Poster

Vart har du tagit vägen? Tagit jullov? :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst jan-eric wilhelmsen

Datorkrasch hemma. hårdvaruproblem som löses snarast. /Wille :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jag förstod att något var galet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:roll: Små datorer = små bekymmer? Hur vore det med en kulram kanske? SvenA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa Wille ... hoppas inte Volvo-trucken kraschat bara .. får då är det många tons major fu.. up :-) typ stora bilar - stora bekymmer! Men på det området har du lite bättre HW att lita till! Verkar som om din login försvunnit i kraschen oxå, eftersom du fått börja om som Gäst :-D ... fortsätter det så här kommer du aldrig att bli Örlogskapten på det här forumet.... :-tackar mvh // mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Hello jello, back in bisniss! vad gäller den stoora volvon så rullar det på. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya friska GB ? Gick ju snabbt att komma igång igen. Själv köpte jag julklapp i efterskott till Mea Noi. En ny logg! Det blev en Silva Star. Någon som har erfarenhet av den? SvenA

post-5258-1394234324,4135_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är jag alltså en oriktig seglare ? :mad: Hittar ingen Power plus i bryggans katalog.Antar att Silvas alla loggar har samma givare. Då kan man alltså enkelt ta loss givaren när båten ligger i sjön? Hur är det med ekolodet? Hur grunt mäter det? Alltså, minsta djup det går att mäta? Köpte utan lod då jag antar att lodet tittar rakt ned, hjälper inte om man skulle segla på en stenvägg.Vi har några sådana här i Småland, vet av egen erfarenhet. Småländkst urberg stoppar 1.200 kg Triss! :lol: SvenA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har silva fördelat på två visningspaneler men fan de sitter ju så dumt ska jag läsa loggen får jag ställa mig på knä! man kanske skulle göra en konsoll uppe på ruffen? var sitter era kompassen sitter bra till v om ingången!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Apropå placering. Min gamla logg sitter i mitten på sittbrunnens framkant (mot bridgedäck, heter det så?) Köpte en handGPS för att mäta farten med i somras.Skruvade fast ett GSMtelefonfäste till vänster om ruffluckan. Tyckte det passade, då kompassen sitter på motsvarande plats på styrbordssidan. Lärde mig att på ena bogen ser man siffrorna i displayen, men på den andra bogen ser man inga siffror. Slutsats; tänker placera nya Silva Star loggen där det gamla VDOinstrumentet sitter. Så att det lätt går att se på bägge bogarna. SvenA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ni sett så många visningar denna tråd har! Alla will ha koll på wille:--)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...