RobertL 7 Postad 23 April , 2012 Hej! Har köpt en Bayliner 2855 med ett Bravo 3 drev. Är det meningen att trimpumpen ska stoppa vid resp ändläge? Den här fortsätter att köra när cylindern gått i ändläge, varpå pumpen låter lite ansträngd och man släpper knappen. Är detta normalt? /Robban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xcelro 4 Postad 23 April , 2012 Ja, det är normalt, på samma sätt som din servopump på bilen tål att gå i ändlägena. Gissar att oljan går runt i något slags by-pass koppling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 24 April , 2012 Den skall sluta låta vid max trimläge, men när du går över till trailer läge så låter pumpen även i sitt maxläge ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RobertL 7 Postad 24 April , 2012 Hm, ja där misstänker jag att nått är fel. När jag trycker på knappen för att trimma upp drevet så händer inte något alls. Jag måste trycka till hårdare så det klickar till i knappen för att drevet skall röra sig uppåt. Och gissar att jag då hissar den i trailerläge? Blir nog till att mäta upp och se om det är knappen eller nått relä som inte vill vara med när jag trycker trim upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 24 April , 2012 Det hårdare läget är det så kallade trailerläget. Det lättare läget på knappet är trimläge som bara skall fungera från max nere och några cm upp. Funkar inte knappen alls på trimläget så är det en lägesgivare på skölden som bråkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RobertL 7 Postad 25 April , 2012 Nu funkar det igen Upptäckte att trimbegränsningsgivaren var felmonterad. Axeltappen var instucken i hålet på fel ställe så hur mycket man än hade justerat genom att vrida givaren så hade inte kontaktblecken kunnat få kontakt med varandra. Givaren i sig var som ny på insidan, så det verkar stämma att förre ägaren bytte den för ett par år sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser