BoFredrik 0 Postad 23 April , 2012 Hej. Jag har en Fjord 21 med en Mercruiser 140 från 1992 i vars oljesticka har gått av på hälften. Alltså har jag inga mätpunkter kvar på den. Se bifogad bild. Nån som har tips på var jag kan köpa en ny eller begagnad? Eller om nån vet hur jag tar reda på mätpunkterna på stickan så att jag kan förlänga den jag har och märka ut nya punkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vedhuggarn 2 Postad 23 April , 2012 Jag googlade på olje sticka.Och norrlands custom har en del.Kolla där du.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 23 April , 2012 Hansen Racing har garanterat en lämplig oljesticka. Om du vill förlänga befintliga stickan kan du ju mäta upp det själv. Töm motorn på olja, kolla hur mycket olja den ska ha och häll i det. Ta den förlängda stickan och kolla var nivån hamnar och gör markeringen där. Sen gör du en markering ett par centimeter längre ned så du vet när det börjar bli dags att fylla på. Bäst är givetvis en ny, och de kostar inte så mycket. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 23 April , 2012 ....googla på marindemontering, båtskrot etc. Eller åk till en bilskrot och ta en som har samma storlek på fäste och tätplugg och kapa sedan till den och märk själv där nivån är lagom. (empty resp full markeringarna kan du då lämpligen markera när du gör oljebyte och häller på rätt mängd enligt instruktionsboken) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser