Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Lirare

5,7l mercruiser till 7.4l mercruiser

Rekommendera Poster

Jag sitter i planerna att byta till en större motor och funderar hur mycket motorfästena skiljer sig.

har hört att det ska passa rakt på men stämmer det verkligen?

tacksam för tips

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var tydligen en klurig fråga! Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Killarna på Värmdö Motorteknik borde veta. www.motorteknik.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Stämmer med det jag hört också..

Sen är väl frågan med drev, utväxling propp mm..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev gjort och motorfästena var den samma och behövdes inte göras om någonting. Blev faktiskt ett riktigt bra byte, billigare i drift åxå!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bytte du inte drev och prop?

 

får du inte mycket kaviteringar och proppsläpp vid gaspådrag?

 

misstänker att du gick från 300hp till 425hp?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Berätta gärna mer om hur det blev. Det är många med mig som har fördomen att det är dyrt att köa bigblock och jag vill gärna komma över den så jag kan köra riktig motor:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byte själv från Merc 5.7 förgas/alpha1 till VP 8.1L insp/bravo1 RF 4-blad.

Motorfästena var samma (drevet vet jag inte då inte jag gjorde jobbet), förbrukningen blev lite lägre men marschfarten ökade från ca 22 till 26 och mer vrid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...