holydiver42 0 Postad 22 April , 2012 Hej alla. Har en mariner 20 hk långrigg -mitten 80 tal. Får ej i backen på denna. Rasslar bara. Fram och neutral är inga problem. Har testat 'för hand' utan wire och det känns som något tar emot så rasslar det och motorn går ner i varv lite. Har inte haft isär motorn. Någobn som kan ha en aning om vad som kan vara fel? Mvh dave. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Runsvik 0 Postad 22 April , 2012 har en mariner 40hk. hade samma problem förra året när vi skulle ut första gången.. åkte hem å gjorde i stort sett inget pröva lite sen gick backen i. dock låter de ännu som den inte riktigt kopplar ur när man lägger i backen. tror anledningen till de är att tomgången är lite för hög:p skruva isär å titta men se till att komma ihåg hur de satt eller så lämnar du in på en verkstad! lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
holydiver42 0 Postad 23 April , 2012 Tack. Ska göra en lite djupare analys. Inga fler tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 23 April , 2012 Börja med att skruva på förlängnings/förkortningsmuttrarna på reglagevajrarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fhedvall 0 Postad 23 April , 2012 Det är inte så att drevet frusit under vintern? Mao. vatten i drevoljan. (egen erfarenhet..) Det skulle förklara beteendet. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
holydiver42 0 Postad 23 April , 2012 Har testa manuellt utan vajrar. Funkar inte. Motorn har stått innomhus över vintern. är det känsligare med för hög tomgång för att få i backen än framåt? mvh dave Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fhedvall 0 Postad 25 April , 2012 Har du provat med att skruva på justeringstången vid drevet? Rent teoretiskt kan just justeringen ha åkt ur fas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 25 April , 2012 Konstruktionen brukar vanligen vara sådan att backen inte skall läggas i med stillastående motor. Vill man prova ändå så är motståndet vanligen mycket större för att få i back än framväxeln. Använd inte våld om det tar emot utan prova istället att rucka på svänghjulet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
holydiver42 0 Postad 26 April , 2012 Låter intressant. Kan du förklara närmare eller kanske visa på sprängskiss? Mvh david Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
holydiver42 0 Postad 6 Maj , 2012 Har idag plockat ner växelhuset och tagit ur axeln och dreven. Ser att alla klackarna på både kopplingen och växeldreven är nerslitna. Var även dåligt med olja i och oljan som var luktade apa,,, Så vad gör man nu? Nya drev? Finns det att köpa tro? Inte hittat några precis efter några timmars letande på nätet. Är det värt det på en sådan motor? Dyrt? Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser