pismo 12 Postad 22 April , 2012 Jag tänkte byta impeller i år, tänkte ev göra det efter sjösättning. Är det risk att båten tar in vatten när jag lossar slangarna till impellerhuset ? Eller är det säkrast att göra det när båten står på land. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 22 April , 2012 Ganska omöjligt att svara på utan mer info. Har själv ett bravo 3 men impellern sitter väl i motorn ? Själv har jag ett vred som bara är att stänga och efter det kan man byta impeller och för den delen allt som har med sjövattenkylning att göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 22 April , 2012 Det kommer komma in vatten när du öppnar impellerhuset ja. Man kan trycka ihop slangen med en tving tex men det bästa är att göra det på land Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 22 April , 2012 Oj får nog erkänna att jag har fel i detta ursäkta. Har inte Mercruiser utan VW med bravo 3. Vattenintaget går i mitt fall inte via drevet utan direkt via vred,filter och impeller till motorn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser