marlon69 0 Postad 10 April , 2005 interiör...får mig att tro att min röda båt är en Finnsport 420 av okänd årsmodell och inte en Selco. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 10 April , 2005 Ungefär samma vinkel.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 10 April , 2005 Har tittat på alla dina bilder och det är en Selco 14ft du har, hade forsom sagt var en likadan båt hela förra sommaren,samma färg till och med. Beslag, former, ruta allt stämmer. Så du behöver icke tveka på vad det är för båt, det är en Selco 14ft. Trevlig sommar/Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 10 April , 2005 Ursäkta att jag är trög. Men menar du att min röda båt är en Selco? De bilder jag hittar verkar det mer troligt med Finnsport 420. Däremot den blå båten i början på denna tråd är nog en Selco. Bifogar en till Selco bild. Verkar inte var nära mig. Om du klickar på ratt bilden på den gula båten så tycker jag att det verkar mycket mer som en Finnsport. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 10 April , 2005 Kolla interiören. Mat bord och allt. Hittar man inte i en Finnsport. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nizze_manpower 0 Postad 10 April , 2005 Är de min båt du menar eller den röda??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 11 April , 2005 Hej ign Det är den röda båten jag menar, den andra vet jag icke vad det kan vara. Att den Selco du hittat inte är lik den du har vad det gäller interiör osv beror på att Selco gjort flera olika modeller av sina båtar. Plus att inredningen mycket väl kan vara flyttad från en annan båt eller byggd efter någon annan båt. För att bestämma vad det är för båt är det viktigare att kika på sådant som man inte kan göra om i första taget, tex skrovform. Varenda detajl stämmer på bilderna förutom sjävla inredningen då kanske, men den är troligtvis bytt minst en gång eftersom det var ett bra tag sen dessa båtar byggdes. Så återigen det är en Selco 14ft du har. :-D Tack för mej/Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 14 April , 2005 Tack för alla svar! Någon som vet var man kan hitta en produktions lista med bilder på alla modeller som Selco gjort av denna röda lilla båt 60-80 tal. Vill även hitta en för Finnsport 420. Ifall min röda båt är en Selco. Har den något nummer? Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 14 April , 2005 Kan min röda båt, om det nu är en Selco, heta selboy eller riviera jr de luxe De lux ska vara röd tydligen. Har hittat denna SELCO modell guide: http://home.online.no/~cepe/selco/modeller123.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 14 April , 2005 Det finns ju selboy som är 13 fot, selsport som är 15 fot. Rivieran tror jag är runt 4,80 någonting. Selboy och Selsport är ganska lika varandra. Det ser nästan ut som om det bara är storleken som skiljer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 17 April , 2005 Selco Selspeed heter denna och den är inte så lik min röda i vart fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 17 April , 2005 Sen hittade jag denna bild på en Selco Charger. Inte heller riktigt rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MS Ronja 0 Postad 18 April , 2005 Jag håller på Herva 8-) Har haft en Herva 17. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 18 April , 2005 Återigen, jag åkte en båt som är identisk med din hela förra sommaren. Allt stämmer, det finns inget som avviker från min förutom annan inredning. Min inredning var dock ny och omgjord och det tror jag din också är. Har tyvärr inte båten kvar så jag kan gå ut och fota alla vinklar som du gjort men en sista gång, Selco 14ft är det du har, sen har den någon mer modellbeteckning, den kan jag dock inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 18 April , 2005 OK. En Selco någonting är kanske vad jag har. Vad hade du för motor? Har blivit tipsad att det ska vara kort rigg och 40-50 hk på denna båt för att den ska gå bra. Bästa hälsningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stella 0 Postad 18 April , 2005 http://home.online.no/~jakke/index.htm Kolla den här adressen. Det är en broschyr på selco båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 19 April , 2005 Kort rigg på denna båt är ett måste. Själv hade jag en Yamaha 50hk kort rigg. Med den motorn gick det för att vara exakt 33,7 knop enligt GPS. Som du kanske redan upptäckt så är skrovet i princip lika platt som en ladugårdsdörr vilket gör att vid minsta lilla sjögång så är det absolut noll komfort i denna båt. Det slår och studsar av minsta lilla våg och ibland funderade jag om den inte skulle gå av på mitten. När det däremot är så gott som vindstilla så går de riktigt fint, härligt att komma i 30-35 knop och svänga när man känner att hela båten bara glider ovanpå vattnet likt en svävare, så sväng i tid :-) Men skulle nog rekomendera sisådär 40-50hk jag me, men det är egentligen för mycket för dessa båtar, så tänk dej för och använd huvudet när du kör. Lycka till! //Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Allan Postad 21 April , 2005 GRYMT! :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Allan Postad 21 April , 2005 Letar som fa-en efter beg, motor runt 10-15 000:- på www.blocket.se, eniro, här och nått ställe till... Men jag vill gärna hitta fler ställen att leta efter beg. motorer. Tips tas emot gärna! Jag finns i Stockholm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marlon69 0 Postad 28 April , 2005 Om någon vet vilken modell av Selco det är jag har så vore det kul att veta. Gärna årtal den producerades och ev. annan information. Bästa Sjöhälsningar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
finnsport420 0 Postad 24 Februari , 2011 Absolut att du ska ha en 50 hk kort rigg jag har också en finnsport med en Evinrude 50 hk kort rigg svar till: Allan. Senast ändrad av finnsport420 | 24 februari 2011 | 14:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Februari , 2011 Jag tror att han redan har fixat en motor eftersom tråden är 6år gammal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
finnsport420 0 Postad 24 Februari , 2011 He he jag såg det precis efter jag postade!. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser