Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Nizze_manpower

Vad är detta för båt???

Rekommendera Poster

Hejsan!!! Köpte mig en båt för 2 år sedan och har fortfarande inte listat ut vad det är för fabrikat eller modell... :-? Har sett flera lika dana på annons men de är ingen som har skrivit vad de är för något Kanske finns det nån båtfantast eller någon som äger en likadan som kan hjälpa mig ??? :-?

post-4674-1394234320,9273_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Nizze! Jo, det är en motorbåt! Nej, ärligt talat har jag ingen aning. En Ockelbo T-14 kanske? Har du ingen motor till den? Hoppas att du hittar rätt man eller kvinna som ser diin fråga och vill svara! Lycka till! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:-/ berätta mera om båten, typ längd,bredd och ev. märken och skyltar. så blir det lättare att identifiera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag har en AP550 Offshore på den, men de e ju inte till någon nytta. Vet heller inte om motorn e lika gammal som båten, isf skulle man ju vetat vilket år den var tillverkad. Här är en annan bild sedd snett bakifrån

post-4674-1394234321,3855_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är nästan säker på att det är en Herwa 15. Längd 4,7 meter. Bredd 2,04. Vikt 250 kg. Max belastning 8 pers. Fart vid 35 hk : 18 knop. Vid max 80 hk : 35 knop. Båten är norsk. Herwa plast från Grimstad. Standard, två längsgående sidobänkar. Uppfällbart matbord. säkerhetsglas i alla rutor. Dubblebotten med skumfyllning. 2 låsbara utrymmen i akter. Nypris 1970 : 7950 kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst henrik

Vet inte riktigt om jag håller med ?-) har själv haft en herwa (sport he he) den såg inte ut som på bilden men den var ifrån 1971 och hade en yamma 80 hkr från 81 den gick väldigt bra den har en rutram i aluminium och kortare fördäck

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

man måste ha längden på båten för att kunna lista ut vilken typ det är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo de e ju lättare om man har måtten som du säger... Ska ta en titt på båten imorron, kan ju ta måtten på den samtidigt. Och som någon sa så är det ingen Herwa 15 Sport. Men rutan e ju samma, och lika så däcksformen. Men om man tittar på däcket så har den en prässljutning som inte stämmer överens. Men skulle de kunna vara en modell äldre eller mindre av en herwa kanske??? Men som sagt jag fixar måtten tills imorron ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såå där jaaa.... Längden på båten är 4,20 (dvs. 14 fot). Bredden är 165cm (5,5 fot). Hittade inga märken på den som man skulle kunna använda för att identifiera den. Mkt möjligt att det är en byggsats jag har gått å skaffat mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vara en Finnsport 400. Stämmer med måtten både längd och bredd. Är det kort rigg. Fibå Boats AB. Ny pris 8500 kr. 50 hk 38 knop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej. Fanns vissa likheter med finnsport båtarna men jag har inte hittat en ända bild på en 400:a. Kort rigg?, jag tror det iaf, motorn är kort riggad. Var hittade du informationen om denna båt och Fibå Boats???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nizze, i mina kopierade tidningen Båtvärlden pärmar. Lånade dom från biblioteket för många år sen och kopierade. Din båt kan också vara äldre än 1970. För där sträcker sig mina kopior. Båtar av den typen du har. Med lös ruta i fram är oftast fram till runt 1975. Eller från tidigt 60-tal. Borde haft med den i mina pärmar. Tippar att det är nån båtyp från 68-1969.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej okej... Ska kolla med stads bibloteket i Borås och Göteborg om dom kan ha några nummer ifrån Båtvärlden runt 60-70 talet. Du har ingen scanner hemma så att du skulle kunna skicka några bilder eller så??? Hade vart toppen ;-)... Ha en bra dag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Allan

Det har sagts mig att jag har en Finnsport 420 men jag vet inte vilket år. Någon som vet något om denna båt? Är 50 hk, kort rigg och 2 takt receptet på framgång? Har tänkt dra lite wakeboard, vattenskidor.

post-0-1394234362,2551_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kort rigg är väl inte något bra recept på framgång? När du ska dra upp, trycker du ner aktern nått grymt... Kör fort, slå av på gasen, och det är bara att sätta igång länsen och ta fram öskaret... :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Allan

Med framgång menar jag att min akterspegel är kort och därför behöver en kortrigg! Om jag ska sätta på en långrigg så måste jag väl bygga om akterspegeln?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej! jag tror att det är en selco en finnsport 420 har trubbig nos!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen! Kan du ta en bild i motorbrunnen och från sidan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror med att det är en selco. Rutan ser lika dan ut. Min har derimot en trubbig nos och en annnan slags ruta men jag vet inte om de är en finnsport. Det finns ingen som har en bra bild på en 420 eller???? :-nojd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en underbar Selco du har. Hade en likadan förra sommaren. Ingen vidare gång i sjön vågar jag påstå. Nackkrage är att rekomendera. Dock ganska härliga att åka med om det är vindstilla ocgh spegelblankt, går ju som en svävare när man vrider på ratten. Sålde dock min pärla i höstas. Drog tube efter min och tyckte inte det va något större problem trots kortrigg. Ha en skön sommar //Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Allan

Oj vilken låg upplösning. Går knappt att se vad det är. Har du en större bild?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...