Askeladden16 0 Postad 22 April , 2012 Beg växelhus till mercury 25hk Mercury 25 hk ,motornr 9345762 made in Belgium osäker på årsmodell mitten av 1980. ( blå dekal på motorn) Ett drev blev kaputt förra året och det finns inte mer att köpa så nu jagar jag ett beg växelhus och ber om hjälp o tips. Är det bara 25hk hus som passar och är det endast denna årsmodell som jag ska söka efter? Senast ändrad av Askeladden16 | 22 april 2012 | 17:11 Senast ändrad av Askeladden16 | 22 april 2012 | 17:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Askeladden16 0 Postad 22 April , 2012 Nu kommer foto på motorn Är tacksam för all tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 22 April , 2012 Messa KarolinaE, hon har tillgång till tonvis med delar till gamla utombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Askeladden16 0 Postad 22 April , 2012 Hej Tack för tipset,jag antar att det är en här på forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 22 April , 2012 Japp Googla KarolinaE site:www.maringuiden.se samtidigt som du är inloggad så hittar du henne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 29 April , 2012 Ska kolla va ja har. Mvh CarolinaE ej KarolinaE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosun 1 Postad 7 Maj , 2012 Hej hoppas det löste sig. I annat fall så kan jag rekommendera Lelles båtmotorer http://www.batmotorer.com/index.htm Jag har handlat av honom vid flera tillfällen och han har mycket delar. //Ronny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Askeladden16 0 Postad 7 Maj , 2012 Jag har inte fått tag på något än så jag är tacksam för alla tips,ska ta kontakt med dom. Har fått pris från en firma men det har varit nytt växelhus . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Askeladden16 0 Postad 9 Maj , 2012 Hej igen. Uppdatera läget för mitt sökande Jag kan köpa ett komplett drevsats propelleraxel beg som passar till mitt hus. Men då undrar jag om packboxarna är standard mått som sitter i växelhuset så det finns att köpa i maskinaffärer,eller måste jag köpa dom via en mercury försäljare. Har tittat på packningsats ,impellerhuset är nästan nytt så det känns lite onödigt att ta hela satsen. Mina är lite slitna så jag vill inte mäta bara på dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Askeladden16 0 Postad 14 Maj , 2012 I dag kom ett beg paket till växelhuset med dreven axel och övriga delar. Det är inte lätt att få fatt på rätt p-box nr via olika sprängskisser som ska täta prop-axeln. Men snart guppar jag på vågorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser