qbtq73 1 Postad 21 April , 2012 Hejsan... Är det någon som kan ge svar på hur mycket olja det går i drevet på en Evinrude 70 hästars från -91 ?? ingen exakt mängd men på ett ungefär så jag vet hur mycket jag behöver köpa inför bytet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 21 April , 2012 En ren gissning är tre tuber...så köp fem! Blir det någon/några tuber över har du till nästa säsong alt. lämna tillbaka dem till affären. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbtq73 1 Postad 22 April , 2012 Och en tub är på 200ml eller 500ml ?... jag har sett båda storlekarna... så 3 tuber på 200 är en hel del skillnad på 3x500ml... men du har så rätt går det inte åt så ställ det i garaget och använd det nästa gång... hmm det har en tendens att bara fyllas på i garaget för jag glömmer bort att jag har kvar någonstans... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 22 April , 2012 Det går 650ml i de växelhuset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 22 April , 2012 Känner igen det...gjorde en inventering något år och upptäckte att jag hade fyra tuber med slattar i! Det gick dock, med lite tålamod, att fylla över slattarna i en tub som sedan sparades till nästa påfyllning. Jag skulle inte rekommendera 200 ml-tuber...det blir ett jädra bytande för att fylla ett så pass stort växelhus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 22 April , 2012 köp en pump å 1 liter olja så blir de bäst så minst kladd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbtq73 1 Postad 22 April , 2012 Perfekt... tackar och bockar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbtq73 1 Postad 22 April , 2012 Japp det blir nog det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser