Gå till innehåll
onsdag 05 mars 2025
T_M_C

Var köpa VC17 Extra i fysisk butik i norra Tyskland?

Rekommendera Poster

Hej! Tips på butik i norra Tyskland mottages tacksamt. Tror versionen skall heta VC17 Extra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Dessa har ett bra utbud, dock inte billigare än i sverige.

Finns butik vid infarten till Lubeck, mitt emot Citti grossmarkt.

http://www.awn.de

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Titta även efter VC Offshore, så räcker det men en strykning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Vad är vad? Stämmer det att VC 17m i Sverige och Tyskland numera har samma innehåll och att VC 17 Extra är mer effektiv? Är Offshore ännu en sort överst i kopparhaltsskalan? Antar att alla VC 17-sorter går att måla på varandra? Kunde inte hitta någon adress/öppettider på hemsidan dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...med tanke på vad de skriver på den hemsidan borde Extra således vara godkänd på Västkusten alltså.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...hur tänker du då? Irgarol är förbjuden i all färg i Sverige. Det jag avsåg var att visa på effekterna, hur det skadar blåstången som är otroligt viktig för havets överlevnad. Kopparhalten är som sagt samma som i den som numer finns på svenska marknaden. Så, varför inte bara promenera iväg till en svensk butik och hala fram lädret och köpa den godkända varianten, nu när man äntligen har fått tillbaka den gamla VC17 med hög kopparhalt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag menade vad jag skrev; att på sidan du länkade till stod att det är förbjudet för Östersjön, om man nu inte är tysk och har båt i samma hav... Kopparhalten är alltså samma, effekten borde troligen vara mer effektiv än vanliga VC 17 för annars hade nog inte International brytt sig om att tillverka den, vad finns då i Offshore tro?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...