stormar 0 Postad 20 April , 2012 Undrar om det är nogån som vet om det är tänkbart att använda en peuget motor till min båt. Är det svårt att bygga om det är en 1,9 disel turbo. Båten är en ryds rydö med ett 270 drev. Är tacksam för allhjälp jag kan få. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 21 April , 2012 Det mesta är väl tänkbart Hur svårt det är beror helt på hur händig man är. Kylsystem och avgassystem måste byggas om helt, samt adapterplatta/modifierad sprängkåpa m.m... Effekten och vridmomentet i varvtalsregistret brukar skiljer sig något mellan en bilmotor och en marinmotor. I längden tror jag tyvärr inte att det lönar sig att göra konverteringar av den här typen.. Men om väljer att genomföra det önskar jag dig lycka till och berätta gärna hur du gör! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 21 April , 2012 Hej! Jag satte in en BMW 525tds motor i min Maxim ifjol.Illern satte även han en sån motor i sin Maxim. Se våra trådar, sök på Maxim bara. Det du kan få störst problem med är motorstyrningen om motorn är för ny,typ startspärr och div. system som kan vara besvärligt att få till. Allt mekaniskt och kylning går alltid att få till på nått vis. Vilken årsmodell är det på motorn? /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser