DanielLarsson 0 Postad 18 April , 2012 Behöver lite nya mätare i samband med motorbyte. Temp, oljetryck, turbotryck och timräknare står på önskelistan. Det är ganska rejäla prisskillnader när man kikar runt. Är det motsvarande skillnad i kvalitet? Att man får vad man betalar för köper jag inte. Om jag betalar mycket betyder att jag handlar i en butik som satsar på klientel från Lidingö eller Långedrag, men får jag bättre grejer??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 April , 2012 Du har ju egentligen redan svarat själv när du säger att kvalitet inte behöver kosta, men skit i det nu, jag har en båtkompis som har en äldre båt och satte in mätare i den för 7-8 år sedan, dessa inhandlades på Biltema och fungerar än idag. Jag har en tankmätare från-81 av märket VDO och den funkar fortfarande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 19 April , 2012 Kvaliteten hållbarhetsmässigt är säkert fullt ok de billigare instrumenten. Sedan skiljer det ju rejält i design och detaljkvalitet. Men det beror ju helt vilka estetiska krav du har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 19 April , 2012 så länge du håller dig långt ifrån amerikanska mätare (Faria=skrot teleflex=lite mindre skrot) eller italiensk dynga så är det ganska smärtfritt. men jag föreslår nog VDO, dom är inte skitdyra heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser