Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
Ivarboatboy

vad heter din ögonsten?

Rekommendera Poster

hej! jag undrar vad era båtar heter!smiley att båten har ett namn betyder ju tur! själv heter min Betty Boop och passar en gummibåt i 240-storlek. då för den är bra att ragga tjejer med. jag tänkte på att det skulle stå COSTA CONCORDIA 240 på den men det ändrades fort för hur skulle det sluta?crying

post-10021567-1394237018,7405_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det två svar du vill ha. Rubriken frågar en sak och innehållet ett annat cheeky Min båt heter Craze.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mina ögonstenar heter Emma, Martin, Cornelia och Casper.

Sen har jag tre båtar

Santa Maria -  Storfidra, som ligger i malpåse.

Thallatha - motorseglare, Fjord 28 CS.

Lilla Hjärtat - Hållöjulle. En kopia av en gammal mer än 100-årig bohusjulle.

bifogad bild; min hållöjulle i vinterskrud

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mina båtar heter:

Tina Turbo, plywoodracer jag byggde på slutet av 80-talet som har legat i malpåse i 20 år. Ska imorgon (!) hämtas för renovering och sedan ställas ut på museum! laugh

Silvia, Finmar SeaCabin och båten på min avatar. Köptes förra våren och ska få en löpande uppfräschning med epoxibehandling som första åtgärd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

 

Vi har behållit vår båts namn; SEARI. En tidigare ägare vill hedra en gammal sjuksköterska på Sofiahemmet i Stockholm genom att döpa båten till Seari, en lite kul omskrivning på hennes namn som var SIRI. Då hade båten vackra Svavelsö som hemmahamn. Bilden är från hennes dagar med Domsand som hemmahamn.



Senast ändrad av Seari | 18 april 2012 | 18:25

post-10019769-1394237019,417_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

 

Kanske lite inställsamt (men det skulle väl förvåna) smiley men Silvia är en snygg dam; inte den gamla tyska drottningen vars pappa var nazianhängare utan din båt. Den turkosa färgen; är den original?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yam yam heter min nuvarande och förmodligen kvarvarande ädelsten (fast i trä). Yam yam är hav på hebreiska tror jag och byggdes -38. Nu vankas en plastigare snabbare historia som vänsterprassel och lite snabbare färder. :) Bara jag hittar den rätte. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min båt heter Frida. Döptes av förra ägaren som var brandman, han brukade segla när han hade just frida'...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag får svara som Toaen, mina ögonstenar heter Ulla, Daniel, Jenny, Emelie och Elin, båten heter Wessan, köpte en Westfjord26 -06 på hösten och den hade aldrig varit döpt, tyckte Wessan passade ganska bra...



Senast ändrad av Westfjord26 | 18 april 2012 | 19:30

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej igen! det är så roligt att alla vill skriva sin båts namn!smileysmiley sen undrade jag båtens namn,inte barnens! cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min båt hette Grandee när jag köpte den och det amnet får hänga med.

 

/Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den turkosa färgen är synnerligen elegant, så även namnet Silvia. Jag får närmast associationen till en lekande delfin som far fram, lättdriven och med vänligt sinne, i släpljus.

Annat är det med nikotingula baggbölarpråmar som bl.a. kräver dubbelmontage för att rista sig upp ur det intellektuella bottenslammet med fabrikör Höglund vid rodret.

Min båt döpte jag efter en grekisk musa.

wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du frun, gitarren, ungarna, hunden eller båten?

Christina/The Big Epi/ Petter o Andrine, Ricki reppektive Elsa Giraff.



Senast ändrad av Marrexxx | 18 april 2012 | 21:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! laugh Vi föll direkt när vi såg henne till salu på blocket. Ni skulle se originaldynorna i röd-orange och gräddvit galon i stil med en äkta amerikansk diner också! 

Vi tyckte att namnet verkligen passade henne, kungligt blå som hon är, och vi har faktiskt lite planer på att sätta upp en stilig ram med den klassiskabröllopsbliden på kungaparet i båten, ni vet en sån som varje utedass med stil har! cool

Det där med delfinen var mycket vackert men tyvärr inte riktigt överensstämmande med verkligheten...V6:an som monterades in gjorde henne rejält tung i gumpen tillsammans med den rejäla badbryggan och jag misstänker att det finns lite vattendränkt flytskum undangömt lite här och där. Hon gör runt 30 knop vilket ju är helt OK men hon är som sagt lite baktung...men det är ju inte helt ovanligt bland äldre damer! wink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även en delfin kan föra sig väl med lite pondus genom vattnet;-). Hellre en dam som är tung i gumpen och ligger stadigt när man... navigerar... osv... Kan mycket väl tänka mig diner-känslan. Vilka framtidsdrömmar hon måste ha signalerat som ny. Vårda henne ömt:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Döper våran båt i dagarna till

Båt ox å

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjövild. Därav det lite långsökta och på skoj felöversatta nicket Sea Maniac. 

Mvh/ Sea Maniac

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vår Nimbus heter NIMIS.

Uttrycket är latin och betyder för mycket, detta stämmer ganska väl på sambons utrop varje gång vi ska titta på ny båt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman

Min ögonsten heter Eva.

Båten heter Fingalina.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Min ögonsten heter Camilla

Vår båt heter OLGA

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella

Haha. de hette en av mina tidigare också. Tror inte de var samma min var litet större , så din håller antagligen sig i bättre trim smiley Men om hon var min ögosten nja.. Fast jo det var hon nog allt ändå...smiley

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Claudine ...och tillhörande Cresent-jollen fick namnet Claudius.

Nya båten får namnet Imagine från i sommar och tilhörande gummijolle kanske får namnet Ulla-Bella

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha själv heter min Minerva med jollen på släp som heter Flying jellyfish :)

Har även en stortriss som går under namnet Mactabillus Bella || översatt från latin blir det dödligt krig :) (Ettan sjönk tyvärr i våras och nu har hon bara försvunnit)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min heter Petter-Niklas

EDIT: Ah. såg att det var båtens namn som efterfrågades.. Tja, inofficiella namnet är Boheme

Heter ju Bo o båten e mitt hem, o lite bohemisk har jag alltid varit. Det officiella namnet är en styggelse, men prioriteringslistan är lång, och det är ännu ett par meter kvar till att byta namn.



Senast ändrad av KillerBoo | 25 april 2012 | 17:59

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte döpt min nya lady än så namnförslag mottages. Såg en film häromdan där en båt hette SHIP HAPPENS, rätt kul men det känna inte rätt på min.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra ide! Då kan jag ha Carmen Electra som galjonsfigur. Bra med två stora fendrar fram ifall man smäller i en brygga. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...