Gottmoz 0 Postad 17 April , 2012 Köpte en folkparka förra sensommaren o har micklat o trixat o tillslut fått i en golfdiesel! Nu behöver jag bara en båtplats vilket inte är det lättaste att hitta! Alla tips på lediga platser välkomnas! Bor i sollentuna så skulle helst vilja ha i stäket, edsviken eller platser rund dessa!! Maila mig gärna! Blixten@mlsmide.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 April , 2012 Sätt in en annons istället för att bryta mot forumets regler!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smedberg 0 Postad 17 April , 2012 Vet inte om jag missat några mer regler men varför skulle man inte få fråga efter båtplats? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 April , 2012 Det kan jag oxå undra. Vi undrar ofta var man kan köpa något så varför inte få ställa en fråga om båtplats? På vilket sätt skiljer sig just den frågan från allt annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 18 April , 2012 Typisk fråga för köp och sälj. Detta är ett forum. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 18 April , 2012 Äsch....grabbar....var inte så hårda. Killen är grön och satte upp en fråga på Övrigt snack. En chansning. Han frågar efter en plats. Inte att köpa en. Själv läser jag nästan aldrig köp/sälj tråden men väl de andra trådarna. Han är glad han lyckades pula in en golfmotor. Förstör inte hans glädje nu. Dessutom har jag nämnt i en annan tråd just idag att jag har en alu-bom till salu. Skall ni skjuta mig åsså nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smedberg 0 Postad 18 April , 2012 Jag kan tycka att en fråga efter båtplats inte funkar under köp och sälj om man då inte specifikt vill köpa en ägd båtplats. En båtklubb/marina som hyr ut platser sitter nog inte och kollar under köp och sälj och ringer på din annons. Däremot så kan det säkert finnas medlemmer i detta forum som kanske ser tråden och kan tipsa om något objekt de vet blir ledigt. Ledsen att jag crashade tråden, lycka till med båtplats. Senast ändrad av smedberg | 18 april 2012 | 21:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 18 April , 2012 Vi kanske behöver en kategori i stil med Efterlysningar...? Det händer ju att man letar efter något som inte är direkt knutet till Köp och sälj... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xyz123 1 Postad 18 April , 2012 Jag har också varit nybörjare och undrat var och hur man letar upp lediga båtplatser. För en nybörjare kan det vara besvärligt att hitta rätt marknadsplats! Jag flyttade min båt förra sommaren. Det var inte helt enkelt. Begreppet ledig båtplats tycks vara ett okänt begrepp i storStockholmsregionen. Till slut började jag undra om storStockholm var en ren inlandskommun utan kontakt med farbart vatten! De lokala politikernas bristande kännedom om båtlivet stärkte denna misstanke. Vilka orsaker; politiska, ekonomiska, miljömässiga, &c; finns det till denna påtagliga brist på lediga båtplatser? Detta borde diskuteras någonstans! Men detta forum är troligen fel plats? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 18 April , 2012 För köp och sälj fins det en objekttyp som heter Båtplats Den har man där för att man just ska ange att det är en båtplats man vill hyra eller för uthyrning. Svårt? Tycker inte vi varit hårda mot TS utan hjälper till med lite normer för hur forumverksamhet skall bedrivas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 19 April , 2012 Två tips: Det lätta, bekväma tipset, http://www.blocket.se/stockholm?q=&cg=1080&w=1&st=s&c=1083&ca=11&l=0&md=th Det tråkiga, arbetsamma tipset, http://www.smbf.org/medlemsklubbar-2/ Sätt dig sedan och ring runt till alla klubbar i din närhet och fråga efter lediga platser, även andra-handsplatser. Det tråkiga, arbetssamma tipset brukar ge bättre utfall är det lätta, bekväma som är mer en fråga om tur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 19 April , 2012 Skriv lite om din konvertering av golfdieseln i en egen tråd tack. Lite nyfiken Tänkte själv sätta i en Citroendiesel i vinterbåten jag har en vacker dag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alfa-Freja 0 Postad 6 Juni , 2012 Vi har en tom plats i vår båtklubb i Bromma. Den är inte till salu, och inte till uthyrning till vem som helst, däremot vill jag efterlysa någon ny medlem som vill ha den. Finns ingen i vår kö med så stora båtar längre. 355 bred mellan stolparna. Har jag brutit mot en regel nu? Är det tänkt att annonsera bland köp och sälj för att hitta en medlem till vår klubb, eller får man efterlysa en här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 6 Juni , 2012 Ärligt talat, vilka regler syftar Du på? Finns inget i forumreglerna som ens i närheten kan tolkas så att man inte kan ställa frågan om någon kan tipsa om ledig båtplats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stephan_D 73 Postad 7 Juni , 2012 Bostadsrättsföreningen Bällstavik i Bällstaviken har platser lediga är jag ganska säker på, ser bryggan med många tomma platser från lägenheten varje dag, Googla på föreningen och kontakta dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser