Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
CHEVY63

Tändinställning

Rekommendera Poster

Hej på er!

Jag undrar om det finns någon som vet hur man ska ställa tändingen på en johnson 90 Hk-05 mod,bet: J90PLSOA . Jag har gogglat men jag har inte riktigt funnit hur man ska gå till väga.

Mvh  Tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är optisk tändning på denna motor å kräver lite specialverktyg för att ställa tändningen med en speciell l lampa som kopplas in, detalj 10 och 1 ställer du om tändningen hög å låg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo så långt är jag med och en strobelampa har jag, men ska det stå i mitten av scalan(tdc) på tomgång och sedan stegra till -20 btc( jag antar att det står för befor top centre ) vid ett visst varv ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej nej det är ingen stoblampa ,de är ett speciellt specialverktyg som ska anslutas  i kontakten på tändplattan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aj då, jag tyckte att det lös upp bra annars med stroben(det är ju en pistol man kopplar till batteri och till tändkablen på 1 cyl ), men hur går man till väga när man ska ställa in tändningen? ska man varva till ett visst varv eller hur gör man

Senast ändrad av CHEVY63 | 17 april 2012 | 22:26

Senast ändrad av CHEVY63 | 17 april 2012 | 22:26

Senast ändrad av CHEVY63 | 17 april 2012 | 22:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du måste ha en tändningsanalysator som kopplas på tändlägesgivaren sedan är de 2 A4 sidor med detaljerade instruktioner hur man gör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar väldigt komplicerat, jag trodde att det skulle funka med en vanlig tändinställnings lampa, var får man tag i dom 2 sidor med instruktioner då ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok, det har vi inte någon men det kanske finns att ladda ner någonstanns?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...