Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
BerraS

Vinterns

Rekommendera Poster

Tja, då va det så dags för lite renovering igen. Denna gången blev det rutramarna som började se för bedrövliga ut. Dom är gjorda av aluminiumprofiler och målade med någon typ av lack, som har lossat ordentligt på vissa ställen...

Kollade runt lite för att få lite mera kött på benen hur jag best renoverar listerna, och svaren va ganska så spritta, alt från att byta ut alt mot RF, vilket jag gärna skulle göra, men skulle kosta si sådär en 50-70 000.... tills at enbart måla om ramorna på plats. Jag valde vell nått mitt imellan. Plockar ner alt och plockar av själva ramorna, för att sedan elektro bada dom, va min första tanke, men efter att ha kollat lite på el-bad så måste aluminiumen va i mycket godt skick samt 100% ren från föroreningar. Det blev alu primning och lack..

Senast ändrad av BerraS | 16 april 2012 | 16:04

post-4268-1394237015,9988_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev en jädrans massa alu profiler till slut.... Undrar hur det går att få ihop skiten igen...

post-4268-1394237016,2137_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nu fått tebax alu listerna från lackaren, som har blästrad dom, sedan epoxyprimat och lackerad dom, ser riktigt nice ut:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte haft så mycket tid för båtpill, men ju jävlar!!

Alla rutorna ihopsatta, det ble för jävla snyggt:) Nu ska dom bara monteras på båten, hoppas jag får tid inom några dagar, eller vecka...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu e rutorna återmonterade, saknas enbart lite sika tätning och gummilister/deckorlister så är det klart, det blev riktigt snyggt, om du frågar mig:)

post-4268-1394237067,2901_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...