Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
JohanSvantesson

Bästa GPS:en i 5000:- klassen?

Rekommendera Poster

Hej, hade tänkt att införskaffa mig en Gps till min buster och hade tänkt att lägga ungefär 5000:- på den. Vilken/vilka rekommenderar ni? Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Hej Gardin 620 har bra skärm, men panorerar lite långsamt. Den dockar elanslutningarna när man sätter den i hållaren. Den kan flushmonteras. Det är min rekommendation i den prisklasser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Ett litet tillägg. Sjökort knuffar 620n över 5k sträcket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garmin Montana 600 kostar strax under 4000 utan sjökort eller sugkoppsfäste. Sugkoppsfäste 695 kr. Visar sjökortet horisontellt eller vertikalt beroende på hur man vrider den vilket är en STOR fördel. Ingen renodlad marinprodukt men den är vattentät. Lång batteridrift genom inbyggt laddningsbart batteri (16 tim) plats för vanliga AA batterier (22 tim) om man inte vill ansluta den till båtens batteri via supkoppsfästet, Liten skärm typ Samsung GII

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har 5 Eagle GPS, jag tror inte denna modell finns kvar men det finns motsvarande från Lawerance. Jag är nöjd med den. Den känns långsam när man leker med den, men det har ingen praktisk betydelse när man kör båt, i alla fall inte under 26 knop, mer än så gör inte min båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, många olika förslag. får väl ta och eftersöka lite på modellerna ni säger. så får vi se vad det slutar med. tack så mycket för alla svar!

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...