Gå till innehåll
lördag 09 november 2024
Ivarboatboy

grova skämt på laxå marin&fritid

Rekommendera Poster

hej! förra sommaren var jag på laxå marin och fritid med min farsa. vi undrade vad en gummibåt kostade i kassan. då kom en som sommmarjobbade där(tror jag) och skulle kolla vilken gummibåt vi menade. på väg till gummibåten sa han ett MYCKET grovt skämt(så allvarligt att jag inte vill skriva det här i mg). detta var inte alls kul och jag och pappa låtsas-skrattade för att inte vara otrevliga.

nån som har vart med om liknande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför låssasskrattade ni åt ett plumt skämt.

Jag hade nog sagt nåt mycket dräpande som komentar. Möjligtvis lämnat butiken direkt efter min komentar.

Hur skall barnsliga människor få reda på hur barnsliga dom är om man håller med.

Den som tiger - han samtycker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men snälla hur orkar du gå och sura över ett dåligt skämt i ett års tid. Det låter som ett dåligt skämt för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För mig är det väldigt svårt att veta ifall jag varit med om något liknande eftersom jag inte vet vad det var för skämt. Jag har varit med om väldigt många grova skänt i mina dar men om det liknar sommarjobbarens kan jag omöjligen svara på.

Förövrigt förstår jag inte riktigt meningen med frågan...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är man som trådskaparen på väg in i tonåren kan man nog ta illa vid sig av vissa skämt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Nu har jag kollat länken, läste den sidan tidigare annars, men inte hittar jag något skämt.

Men appropå vädret  och nysnö, så snöar det idag i mitten av Mälaren.

Det var ett inslag på TV om en tjej som trakasserats De planterade gran och det var varmt och hon tog av sig skjortan. Varpå någon (man?) skojade och sade skall du strippa nu?

Visa mig den karl som inte skulle ha fällt det uttalandet i den situationen. Därmed inte sagt att det är trakassering eller sexanspelning. Bikini och nakna bröst är tillåtna i synnerhet på stranden. Men titta på en tjej i Bh är förbjudet. Ingen stor skillnad direkt. Det är platsen och situationen som tydligen avgör. Men att därifrån gå till domstol och fällas, har vi inte allvarligare/viktigare saker att tvista om?

angel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kalman

Menar du det Terrafobica skrev?

Det var ju dubbellbottnat. Om du inte förstod de bägge bottnarna beror det på att du inte har nån snuskig fantasi - jag måste ju genast tillägga att jag förstod det inte heller. angel

Vi har tur att vi är så gamla.

En annan känd FinGal-ägre brukar påminna mig om att jag redan när han var en liten rar scout försökte lära honom och hans kompisar att de skulle akta sig för tjejer och segelbåtar. Nu 30 år senare har han börjat förstå vad jag menade.

Fast jag är inte säker på att jag sa det så som han bruka säga det när han påminner mig.

Vad vore livet utan tjejer och segelbåtar? surprise

Senast ändrad av toaen | 17 april 2012 | 12:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, visst är det konstigt. T.ex. klär sig tjejer med djupa urringningar som slutar i närheten av bröstvårtorna. Meningen måste ju vara att visa upp grannlåten, men om man tittar är man snuskgubbe och riskerar att beskyllas för sexuella trakasserier. Vet inte hur många gånger jag som chef, där sådant är särskilt känsligt, suttit med en urringad dam mitt emot mig vid skrivbordet och tänkt om och om igen: Inte titta tuttar! Titta i ögonen! För faan inte titta tuttar! och sedan Nu ska vi se! Vad var det nu du sa?

Kanske finns det åldersgränser? OK med titta och kommentarer om man är 20-30, men inte när man är över 50?

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Jo, jag kan förstå om flickor i viss ålder blir rätt generade. Inte tål ett rått skämt med anknytning under bältet.

För att gå tillbaka till första inlägget. Det jag funderar, pappan var ju där? Så hur är man funtad om man då drar ett skämt under bältet? Eller är alltihop en missuppfattning? Synd man inte vet vad som sade och hur. Nåja.

Förstår dig SeaManiac. Under min tid som lärare var det väldigt noga med att hålla blicken ovan axlarna. I synnerhet som vissa damer gärna ville ha en uppskattande blick, kolla in vad jag har numera typ. Det där är svårt. Var går gränsen? Olika från fall till fall? Personkemi?

Hade en kollega som vid ett tillfälle var alldeles skraj, berättade att han lade handen om axeln på en flicka medan han visade en sak vid skolbänken. Hjälp, bara hon inte anmäler mig för trakasseri!  Samtidigt som ibland behöver de en hand på axeln just från en manlig lärare. När de mår dåligt och har ingen pappa som kan vara manlig förebild tex.

Min egen dotter har fått vittna i Tingsrätten då en ung tjej anstäld på.....det allmänna...  påstod att en chef trakasserade henne. Alltihop var en stor bluff från början till slut men stackars karln hade det inte roligt.

Vart äre tänkt den här tråden skall leda? Bara undrar.

Toaen Vad livet vore utan tjejer? Trist men överkomligt. Men utan att segla. Nä...det går inte bara.

Å Perra.... hälften så dyrt å  hälften så roligt .....som att ragga utan raggarbil...alltså...

Men visst är det trevligt med en najad på en klippa när man lagt till i skärgården och solen skiner och fåglarna kvittrar och båten  ligger tryggt och middan var god och ett dopp friskar upp.

Laie_7.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...